Frågan 28 aug. 2002 09:54 #1 Det är något som käkar upp mitt ramminne så snabbt att jag numera är tvungen att ha "RamBooster" till att frigöra minne med jämna mellanrum.
Jag kör en P3:a 550 med 256 RAM och OP är Windows 98.
Är det någon som haft samma problem? Vad gjordes då för att lösa detta?
/webb
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Kolla i task manager vad det är för process som äter ditt minne.
Mvh,
Lika snabb som alltid @nders :)
Okay, då var det bara frågan om var Task manager finns på datorn. Jag hittar mappen "Task" men ingen "manager" :q
/webb
Klös Medlem sedan dec. 1999 2 615 inlägg Taskmanager finns inte i Win98 så bry dig inte om snabel-anders.
Det enda som gäller i Win98 är uteslutningsmetoden, Ctrl-Alt-Delete (en gång) och försöka klura ut vilket av de "aktiva" programmen som är boven, genom att stänga ner dom en efter en. Dock ej Explorer :)
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Vad använder du för operativsystem?
På min w2k trycker man ned ctrl-alt-del och klickar på knappen Task manager. Man kan köra Start -> Run -> taskmgr också.
Mvh,
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg Ah, win98, missade det. Sorry!
Mvh,
Okay Klös, jag ska försöka gå den väg du förslår eftersom det inte finns någon Task Manager i mitt win98.
En god gissning är väl att det är virusprogrammet som suger. Använder McAfee.
Tack för hjälpen :)
/webb
BlackIce(brandvägg) drar massor i min dator märkte jag förut, så nu stänger jag av det ibland...
Klös Medlem sedan dec. 1999 2 615 inlägg K... men gamla kända bovar är bland annat ICQ, Zone Alarm :)