webForumDet fria alternativet

Papperskorg i varje partition

Windowsur Windows

7 svar · 283 visningar · startad av Rödalacket

Medlem sedan feb. 20002 612 inlägg
Frågan#1

Har en papperskorg i varje partition och det känns på nått sätt lite onödigt.
Går det att ta bort dom på något sätt så att det bara finns en på C: eller är det bara att acceptera att dom finns där :q

[r]Glömde en sak, win 2000 :)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Acceptera att de finns där. Skulle du ha på enbart en partition, skulle filerna du slänger från andra partitioner behöva kopieras över till papperskorgspartitionen, och det är ju lite onödigt. Med papperskorg på alla partitioner räcker det med att ändra lite på någon filpekare, så är filen där.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du tar bort de som du inte vill ha så kommer de tillbaka så fort du kastar nåt i papperskorgen men om du tar bort dem och sedan istället kastar filer direkt utan att de hamnar i papperskorgen så slipper du få tillbaka dem.

Vet inte om dom andra papperskorgarna som ligger på partitionerna/hårddisk d: och e: är "kopior" på den papperskorgen som ligger på c: för om jag slänger något från c: så dyker det upp i papperskorgen både på d: och e:.

Men om jag nu skulle ta bort dom och dom dyker upp igen när jag slänger något, ja, då är det nog inte så mycket att göra någonting åt.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Inte om du slänger det direkt, då slipper du dem. Varför mellanlagra i papperskorgen om det skall slängas ändå?

Oftast så slänger jag det direkt men ibland så är man lite feg och vill avvakta lite... :)

Medlem sedan maj 20021 466 inlägg

Papperskorgen finns som en fysisk mapp på varje enhet. När en fil raderas, flyttas filen till den fysiska papperskorgen på den aktuella enheten. Papperskorgen är i själva verket en virtuell mapp som visar innehållet från samtliga fysiska papperskorgar på de lokala enheterna. Du har alltså bara en papperskorg som är utspridd på samtliga enheter.

Det måste vara på det sättet, för annars måste filer flyttas till den enhet där papperskorgen finns. Om det inte finns tillräckligt med plats på den enheten går det inte att flytta filen. Det är inte acceptabelt, eftersom det måste gå att ta bort en fil utan att behöva tänka på utrymmet på de andra enheterna.

Borttagbara enheter (disketter, nätverksenheter, cd-skivor) har ingen fysisk papperskorg.

Hoppas att du förstod. :)

Jo då, det är glasklart......tror jag... :e

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)