hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Sedan jag installerade XP kan jag inte längre hämta några uppdateringar till Norton AV, jag får bara meddelandet att det inte finns några uppdateringar tillgängliga.
På en annan burk har jag w2k, och har hämtat uppdateringar flera gånger, så jag vet att de finns.
Någon som vet vilka inställningar man ska pilla på i XP? :)
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Titta på den inbyggda brandväggens inställningar. Jag skulle gissa på att det är där du har det.
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Den inbyggda brandväggen är inte aktiverad.
peterMedlem sedan dec. 1999116 inlägg Det kan inte råka vara så att du har automatisk uppdatering påslagen? Om du öppnar Norton AV så finns det (på första sidan du får upp) en rad som det står Virus Definitions: och sedan ett datum. Om datumet är "nytt" så har du nog automatisk uppdatering på.
Inställningar för LiveUpdate hittar du under Options/internet/liveupdate i Norton AV.
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Jo, jag har automatisk uppdatering påslagen... men problemet är ju det att det inte går att hämta uppdateringarna.
När jag slår på burken får jag upp en ruta om att det finns uppdateringar som borde hämtas, men när jag kör hämtningen så finns det inget.
Datumet för "Virus Definitions" är 2002-05-22, och efter det har det kommit uppdateringar.
Det beror väl på vilken ver an Norton Antivirus man har.. Corp edition. uppdaterar väl inte själv automatiskt...
min senaste uppdatering är "2002-07-25 rev 19"
peterMedlem sedan dec. 1999116 inlägg Ber om ursäkt för min lilla feltolkning. Iaf (antagligen fel detta också men det skadar väl inte o utesluta (?)) kan det vara så att subscription service-datumet har gått ut då? nu har jag ännu inte råka ut för det själv så jag vet inte riktigt vad som händer när datumet går ut. Men samtidigt borde du nog fått något meddelande om att datumet gått ut.
Kommer det fram några felmeddelanden eller liknande?
Kanske du kan hitta någon nyttig information på supportdelen av deras hemsida? http://www.symantec.com/techsupp/consumer.html
hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg Det löste sig, tack för länken peter. :)
Jag hittade lösningen på Symantecs sidor. Jag fattar inte varför det bara blev problem i XP, men strunt samma, nu funkar det ju! :D