webForumDet fria alternativet

Strul med Me ?

2 svar · 258 visningar · startad av Pellefant

PellefantMedlem sedan maj 20023 372 inlägg

Hej!

Hjälpte(försökte...) en tjejkompis med hennes dator igår. fick ordning på en del, men ställde till det lite också. :l

Datorn är en bärbar Compaq med Win Me och 60 MB Ram.

Hittade tre virusfiler som jag gjorde "clean", samt en fil "ogot.exe" som inte gick att göra clean så den deletade jag.

Virusen var "Yaha.E" samt "Lentin.E"

Så...virusfri dator sedan..jätttebra.....MEN....sedan gick inte winMX att starta, och inte heller Outlook, samma med MSN(msn går dock att startas innifrån Hotmail, men inte på vanligt sätt via menyn, eller ikonen). Samt när man laddar ner en fil från nätet, och sparar den på skrivbordet eller i en mapp så...sen när man ska starta den och klickar på den så kommer följande felmed:

"Det gick inte att hitta C:/...sökvägen.../filnamn ...Du kan ha angett fel namn i dialogrutan Kör eller så hittar inte ett annat program som är öppen en systemfil" (vilken börjar få mig att undra om en systemfil försvann i samband med virusborttagning...*suckar* " ), men då brukar väl stå just vilken systemfil som saknas.

Hon har inte Me orginalskivan(förinstallerades hos onoff vid köpet, varför skickas inte skivan med, är ju dumt), men hon skulle be dem skicka en, kan väl komma att behövas förmodar jag.

Någon som har en susning...?

Tack på förhand.

Mer info :(

Inget går att komma åt på "Inställningar" står så här:

"Det gick inte att komma åt den angivna enheten sökv eller filen. Du kanske inte har rätt ehörighet att komma åt objektet."

Win Me (de skulle skicka skivan gratis, då datorn var förinstallerad med det) beställt, ska ominstallera det i nästa vecka.

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)