webForumDet fria alternativet

Allvarligt undantag

8 svar · 405 visningar · startad av Motorola

MotorolaMedlem sedan sep. 2001355 inlägg

När jag ska stänga av win98se så kommer det ofta upp en blå skärm med vit text där det står ett allvarligt undantag inträffade på...Följt av massa nollor och F och jag måste slå av strömmen till datorn. Detta händer oftast när jag ska avsluta windows när datorn varit i viloläge.

Dessutom så funkar inte min disk scan efter felaktig avstängning av windows fastän det är valt i msconfig

Vad kan detta bero på och hur kan det lösas?

NickeNyfikenMedlem sedan maj 20023 inlägg

Gör en ominstallation, inte nått att sitta och klura på.
//NickeNyfiken

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Om du inte vill installera om så kan du installera de senaste drivrutinerna som passar till win98 till allt som du har i din dator. Börja med grafikkortet då det är det troligaste.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Ett tredje alternativ är att skriva av den felkod du får och posta den här; då är det ofta enkelt att ge dig rätt hjälp. :)

Felkoden är: "Ett allvarligt undantag OD inträffade på FFFF:0000FFFF aktuellt program kommer att avslutas"

Nån som vet lösningen?

CoperMedlem sedan mars 2002554 inlägg

...

Ingen son vet? Kom igen nu! x(

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Som sagt...du ger för lite info, du måste skriva ut exakt vad felmeddelandet säger.

Som sagt...du ger för lite info, du måste skriva ut exakt vad felmeddelandet säger.

Kolla 2 inlägg upp, Där är väl en fullständig beskrivning läs även det första inlägget

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.102f7fcd
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)