Hej.
Jag försöker få min datorn med win xp att funka i nätverk med min andra dator med windows 98 ( Men utan resultat )
Först la jag in [KLIENT] Novel NetWare på¨Win98 burken och ställde in alla instllningar osv.. sedan gick jagf till Winxp burken och skulle göra samma sak men då ville den söka efter drivrutiner och sånt.. jag letade som f-n igenom mina drivrutin's skrivor men utan resultat.
Hur ska jag få WinXp + Win98 att funka tillsammans i ett lokalt nätverk?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Har du en Novel-server som du skall ansluta dig till eller varför la du in en Novel-klient?
För att enbart koppla ihop datorerna behöver du ett nätverkskort i varje dator, som jag utgår från att du redan har, och antingen en hub/switch som du kopplar båda till, eller en korskopplad kabel.
För att du skall komma åt båda datorerna från varandra så behöver du ställa in samma nätmask i båda och samma ip-nummer sånär som den sista gruppen. Dessutom, eftersom du kör NT på den ena och 9X på den andra så behöver du skapa ett konto i NT-datorn med samma namn som du är inloggad med i 9X-datorn.
AHa! okej.. jag ska försöka med det.. se om det funkar