Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg när jag kör
net time \\ip-nummret /set /yes
från en av maskinerna i nätverket får jag felmeddelandet:
Systemfel 5 har uppstått
Åtkomst nekad
detta problem uppstår endast från denna maskin, ingen annan...
Är det någon som vet vad det kan vara för fel?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det låter som om du inte har administrativa rättigheter lokalt i den maskinen du har problem med.
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg ok... jag är inloggad som administratör... vet du hur jag kollar/fixar just detta?
theKnobMedlem sedan apr. 20026 inlägg är det inte snarare datorn du försöker hämta tiden från som inte släpper in dig, eller?
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg
Ursprungligen av Han-Solo ok... jag är inloggad som administratör... vet du hur jag kollar/fixar just detta?
Kolla på den dator som genererar felet, om kontot du är inloggad som, på den datorn du skriver kommandot från, har administrativa rättigheter lokalt.
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Jajje män... som admin har jag ALLA rättigheter
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Kolla i User Manager under Policies, User rights. Jag har för mig att det finns ett alternativ där i stil med "change system time".
Sen kommer följdfrågan, är du inloggad som lokal administratör eller domänadministratör? Är datorn medlem i domänen?
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg Nope... inte det heller hjälpte...
Jag provade t.o.m att sätta så ALLA får ändra system tiden.. men icke
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag hade lite fler frågor ovan, hur gick det med svar på dem? ;)
theKnobMedlem sedan apr. 20026 inlägg Hmm, tycker likväl det ser ut att saknas rättigheter, prova med
net use \\ipadress\ipc$ lösen /user:anvnamn
net time \\ipadress /set
med ett adminkonto på ipadress.
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg ja-a va ska jag säga... inte heller det fungerar...
börjar lukta om formatering! =((
lite väl fåfängt kanske, när det bara är tiden det är fel på... suck.
Han-SoloMedlem sedan jan. 2001290 inlägg theKnob... jag återvänder nu för att jag löst problemet... och vad ser jag... du(theKnob) sa det ju... jag hade det framför näsan men fattade det inte :x
Precis... man måste ansluta med net use först! I mitt fall finns dock inte ipc$ då jag hämtar från en linux maskin, men det är bara att mappa en enhet på linuxmaskinen och SEN köra net time... precis som du sa :l