svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Har Windows XP både hemma och på jobbet. Hemma är det inga problem att få palmen att fungera.
Men på jobbet däremot. Sitter i ett litet nätverk där och när jag är inloggad som administratör funkar det men inte om jag är inloggad som användare. Det går helt enkelt inte att öppna Palm Desktop.
Är det någon som har ett förslag till lösning?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Förmodligen så är installationsprogrammet så puckat skrivet att du måste ha administratörsrättigheter på vissa registernycklar. :(
Enkel lösning är dock svår att komma på just nu. :(
svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Grejen är den att även om jag har gett mig själv administratörsrättigheter så funkar det inte... :x
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Installerades programmet med användaren "administratör" inloggad?
svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Har provat på båda sätten...
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Då börjar det lukta strulande tredjepartsprogramvara. Jag slet mitt hår för något år sedan innan jag insåg att det inte var Microsofts synkroniseringsprogram som sunkade utan i själva verket IBM Client Access...
Tyvärr finns det en del tredjepartsprogramvaror som sabbar en hel del... Försök gå igenom vilka applikationer som är installerade på jobbet som inte finns hemma. Uteslutningsmetoden är inte kul, men den fungerar oftast.
svenMedlem sedan aug. 2001383 inlägg Det är ju detsom är problemet. Samma saker på dom. Förutom att den jag har hemma innehåller fler program.
Det som skiljer är en del hårdvara typ olika grafikkort osv men det borde väl inte vara några problem?
Den enda skillnaden, som jag ser det, är att jag loggar in på ett nätverk på jobbet. Kan det ha något med att min profil ligger på servern?
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det låter visserligen lite långsökt, men jodå visst kan det hänga ihop.
Det jag skulle leta efter är eventuella logfiler som skapas i samband med den misslyckade installationen. Månne kan de ge sprida mer ljus över situationen.