eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg Jag har satt upp en PDC på en windows 2000 server men man kan inte logga in på denna.
jag vill ju att inställningarna som är sparade för användare "Sam" på PDC'n ska gälla om man loggar in som sam från en annan dator.
Men måste användaren finnas på den datorn man loggar in ifrån?
hur gör jag en global användare på PDC'n? står ju bara att det är en local eller mandatory användare...
HJälp?
------------------
"Time is a drug. Too much of it kills you"
Det du isf ska göra är att aktivera "roming profiles".
------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Användaren måste inte finnas på datorn du loggar in från. Alla uppgifter om en användares konto ska lagras i databasen på PDC:n. Är kontot aktivt? Tid/datum-restriktioner? Är "Sam" med i gruppen "Users"?
Står klienten inställd på rätt domän?
------------------
"signatur"
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Jag har satt upp en PDC på en windows 2000 server
Nej, det gjorde du inte. ;)
Ursäkta om jag är petig, men antingen har du aktiverat PDC-emuleringsfunktionen - vilket endast sker om servern är med som domänkontrollant i ett NT nät - eller så har du gjort den till DC (Domain Controller) - Active Directory installerat.
Den hjälp du efterfrågar är lättare att ge dig om vi vet vad det är som gäller. :)
------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*
eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg Varför roaming profile? det betyder väll bara att man kan ändra, när den är mandatory är det väll som ett skrivskydd på profilen?? vad är det som säger att usern är global
------------------
eddy1Medlem sedan aug. 2001969 inlägg Ursäkta jag har gjort den till en DC!!
med Active dir
------------------