jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg Någon som vet hur man gör för att få en NT domän?
Jag vet att jag kunde välja det när jag installerade Windows 2000 pro men valde istället att den skulle stå för sig själv.
Någon som vet hur man ändrar detta nu istället för att behöva installera om Windows 2000?
Snälla hjälp mig skulle nämligen installera Microsoft Exchange mailserver 5.5 men det gick inte på grund utav detta :(
------------------
Utdrag nr 3 ur jispirs regelbok-->Sluta aldrig jaga en babbelfisk om du stöter på någon :e
Ett gott trams förlänger livet :e
[Redigerat av jispir den 04 nov 2000]
Windows 2000 pro, kan inte agera PDC du måste ha en server ver. för att det ska fungera. Under installationen fråga den om du Ville TILLHÖRA en domän inte skapa.
------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg ja så var det ja!
Vet du hur mycket en server version kräver av datorn?
------------------
Utdrag nr 3 ur jispirs regelbok-->Sluta aldrig jaga en babbelfisk om du stöter på någon :e
NT4Server eller 2000Server ?
NT4Server kan du köra på en gammal P@133 MHz och 32 MB RAM med någorlunda bra prestandard om du inte gör allt för "tunga" saker på servern...
W2k server, kräver betydligt mer av datorn minst en p2@350 MHz och 128 MB RAM....
glömde... ska du köra en "skarp" exchange server så ska du ha mycket RAM i burken..
------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"
[Redigerat av stoffe-2k den 05 nov 2000]
jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg Jo det vet jag att jag måste ha.
Men jag hade bara tänkt att testa lite för skoj skull ;)
Jag hade NT4 server installerad för ett tag sen men då funkade inte IIS och det var tråkigt :(
Någon som vet om man kan köra IIS 5 på NT4 server?
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg Någon som vet om man kan köra IIS 5 på NT4 server?
nix, pix päronpung.
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
what would brian boitano do?</A>
jispirMedlem sedan maj 20011 343 inlägg tack @nders då var det som jag trodde!
------------------