Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det som har skett kan sammanfattas med ett: Oups! eller Det där är inge' bra.
För att du ska få grepp om situationen ska jag börja med att förklara lite kring teorin...
Policy och klienter
Policyfilen innehåller ett antal inställningar som statiskt ändrar registren i klienterna (datorerna som ansluter). Detta innebär att om en policy appliceras på en Windows 95- eller Windows NT-klient, kommer policyn kvarstå även efter att klienten har kopplats från nätet.
Policyfilens inställningar
Som du säkert har märkt innehåller POLEDIT ett antal inställningar. Dessa inställningar justeras med en kryssruta som har tre lägen, ikryssad, grå eller icke ikryssad.
Ikryssad
Påför klienten inställningen.
Gråmarkerad
Hoppa över inställningen / låt klientens inställning vara.
Icke ikryssad
Oavsett om klienten har inställningen eller inte - ta bort inställningen.
Vad har hänt?
Du införde ett antal inställningar i en policyfil och la den i inloggningsbiblioteket. De fält du kryssade i respektive avmarkerade (ej gråmarkerade alltså) skrevs till registret i klienterna.
Hjälp, hur återställer jag?
Hm... Det här är dock inte riktigt lika enkelt...
För det första måste du vet vilka inställningar som dina klienter ska ha normalt. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det, tyvärr inte ens om det är standardinställningarna; jag har de inte i huvudet.
Du måste skapa en "anti"-policyfil som helt enkelt ställer tillbaks det du ändrade till rätt värde. I en del fall kommer det att innebära att det är raka motsatsen till det du valde, i andra fall så är det precis det du hade valt.
När denna "anti"-policyfil är skapad måste den läggas i NETLOGON-biblioteket för att implementeras i alla klienter. Därefter bör den tas bort...
Jag tror att du anar komplexiteten.
Förlåt, men jag kan inte låta bli: Nästa gång, fråga oss på webForum först... 
Lycka till! Och! Behöver du ytterligare hjälp finns jag på webForum ytterligare någon timme... (tror jag i alla fall)
mvR
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Ok, en fråga till bara om ämnet.. Hur funkar "grupper" ?? 
[Redigerat av Alvar s den 19 maj 2000]
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Att beskriva hela begreppet grupper tror jag inte jag orkar, men jag ska gladeligen beskriva hur du skulle kunna applicera särskilda säkerhetspolicys på vissa urvalda grupper. Någonting säger mig att det är det du är ute efter.
Förutsättningar
Vi vill skapa en policy för 1-6:or samt en policy för 7-9:or.
Förberedelser
Det första vi gör att skapa två nya global grupper på NT-servern. För "enkelhetens" skull kallar vi dessa G_1-6 och G_7-9. "G" kommer från ordet Global.
När dessa grupper är skapade ser vi till att alla elever som går i klass 1-6 blir medlem av gruppen G_1-6. På samma sätt hanterar vi de i klass 7-9.
Införande av policy
Tar vi i morgon...
...åter.
Nu startas POLEDIT. I detta verktyg skapas en ny säkerhetspolicy (vilket du redan verkar veta hur man gör
).
Välj Lägg till ny grupp.
Klicka på bläddra och välj gruppen G_1-6.
Gör om detta för gruppen G_7-9.
Gå in i dessa grupper och ändra säkerhetsinställningarna efter önskemål och tycke.
Spara filen och lägg den i NETLOGON-biblioteket. Så, nu kommer dessa inställningar att påverka de personer som är med i grupperna.
Behöver du ytterligare hjälp?
mvR
[Redigerat av Rikard den 20 maj 2000]
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Har fixat poledit på alla datorer med win98, 95 däremot blev det problem med
Hur ska man återställa dom?? Vi lyckades fixa en del win95 datorer genom att ta på sök och söka på *.tmp, dom flesta win95datores register kraschade nämligen då
Och så kunde man återställa det..
men en del gick det ju inte på
Så hur fixar man dom??
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det beror på vilken typ av problem du har med dem. Har du kvar originalfilen du använde för att orsaka detta? I sådant fall skulle du kunna beskriva problemet här samt skicka en kopia på filen till mig så borde jag kunna reda ut det.
mvR
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Den senaste poledit filen finns på http://user.tninet.se/~xkk718a/config.POL
Men det funkar bra på win98 datorerna... Kan man inte återställa win95 registret i dos lr nåt sånt?? Vi lyckades ju göra så att registret blev skadat i 95 och det återställdes helt, varför det blev fel när vi sökte på *.tmp vet jag dock inte 
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Kan du beskriva problemen också så tittar jag på detta under morgondagen.
Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg Fixat nu
Men jag skulle ändå vilja vet hur man återställer registret. Har inte lyckats göra det utan att krascha det först 
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Hu, den går jag bet på... tror jag i alla fall.
Ändring... Jag rotade lite.
Sök efter Q131431 på http://www.microsoft.com/technet
mvR
[Redigerat av Rikard den 26 maj 2000]