aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Jag har en dator med winXP svensk version, den startar om stup i kvarten. I systemloggen står det:
AMLI: ACPI BIOS försöker läsa från en felaktig I/O-portadress (0xcfc) som finns i skyddat adressintervall som tillhör 0xcf8 - 0xcff. Detta kan resultera i instabilitet i systemet. Kontakta återförsäljaren för teknisk support.
är det moderkortet som strular?
Asus CUV4X-D
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Löste det :)
var bara att ladda ner dom senaste Via 4in1 drivrutinerna!
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
Se så enkelt det kan vara... ;)
------------------
Det är lättare att leva ett rikt liv som ung, när man vet att det väntar ett som gammal
http://jare.mine.nu/
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Då kanske jag ska göra det med ifall jag får för mig att stänga av datorn nån gång framöver :e
------------------
Vårda din sill!
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Hmm... Inte fan hjälpte det! :e
Datorn startar om hela tiden... Mysko!
------------------
Vårda din sill!
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Eyy.. Ingen som har nåra tips?
------------------
Vårda din sill!
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Hepps.. Ingen :(
------------------
Vårda din sill!
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Det som står längt upp har med största sannolikhet inte med omstarterna att göra, kolla i loggboken under "winlogon" så skriver du ut det här sedan.
Ang ACPI BIOS; sök här på wF efter detta, jag har startat en tråd om det där förklaringen finns. :OO
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
[Redigerat av Reefer den 06 dec 2001]
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg i winlogon står inget särskillt...
det konstiga är att det händer när jag använder ICQ, undertiden jag skriver meddelande!
4in1 drivern hjälpte inte....
enda felet är det jag skrev i tidigare!
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Nån som kan hjälpa mig med problemet?
Please!!!!!!!!!
Blir tokig snart
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Skrota mirabilies ICQ, den är välkänd för att fucka upp saker och ting på Windows.
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg Tror inte att det är ICQ som gör att det startar om!
I loggarna finns inget som härleder till ICQ, enbart ACPI meddelandet dyker upp vid tidpunkten för omstarten
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg Detta är en bra länk vid felsökning, BOOKMARK NOW!!!
http://www.eventid.net/
/T
------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no
aleborgMedlem sedan jan. 20013 341 inlägg fanns tyvärr inget där som kunde hjälpa mig :(
------------------
Data-Doktorn
Min egen musik!
Mitt coverband
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg
enbart ACPI meddelandet dyker upp vid tidpunkten för omstarten
Den dyker upp varje gång som du startar upp systemet, därför ganska naturligt att det visas när det blir en auto-reboot ;)
------------------
Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches.
-Steve Ballmer Microsoft CEO
[Redigerat av Reefer den 14 dec 2001]