MS dos prompt bråkar med mej. Jag skulle in och byta namn på en media fil till .mp3 så jag kunde göra om den till waw. Men när jag klickade på ms dos prompt fick jag upp en ruta där det stod att programmet utfört en förbjuden åtgärd. Sedan klickade jag på OK och programmet stängdes. Kan nån hjälpa mej?
Det där är tyvärr inte alltför ovanligt, folk klagar på att Windows saknar den och den funktionen utan att ens ha tittat efter (inte nödvändigtvis menat nån i den här tråden)
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"
Det vore smart av Microsoft att lägga till ett menyval som hette "Ändra filändelse". Jag vill inte alltid se filändelserna men jag måste kunna ändra dem. Jobbigt dilemma.
Det bästa vore om filändelserna alltid visades per default och om man verkligen ville så kunde man stänga av det.
Hur många newbies har inte blivit lurade att dubbelklicka på filer med namn som "cool_pic.jpg.exe" eller "readme.txt.vbs"?
Jag kan inte se en enda egentlig anledning till varför man inte vill se hela filnamnet, det är lika intelligent som att kapa bort de två första bokstäverna i filnamnet...
PS. F2 är allt som oftast den tangent man skall peta till för att ändra namn på saker i Windows, markera filen->F2->Skriv nytt namn->RETURN->klart. DS.
------------------
det finns ingen.info tillgänglig.
"inside every human being there's an american trying to get out".
men tyvärr så brukar inte den hänga med per default, brukar finnas i mappen OLDMSDOS på W98 cd:n
------------------
"What we were after now was the old surprise visit. That was a real kick and good for laughs and lashings of the old ultraviolence"
-Alex DeLarge in "A Clockwork Orange"