webForumDet fria alternativet

Ominstallera

4 svar · 188 visningar · startad av smurja

smurjaMedlem sedan juni 2000630 inlägg

Tjena....

Är i akut behov av hjälp. Jag har en bärbar dator som jag vill installera om Win 98 på. För det går inte att starta datorn, den låser sig när bilden med win 98 kommer upp. Men när jag skall installera om så låser sig allt när den letar efter plug and play komponenter. Vad skall jag göra? Jag måsta fixa datorn tills imorgon.

------------------

Förr gjorde socialdemokraterna upp med militären om vänstern. Nu gör de istället upp med vänstern om militären

Bo Lundgren 2001

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Låter som om du har någon hårdvara som har kollapsat dessvärre.
Testa att stänga av plug'n play i bios innan du installerar och se om det går bättre.

Nu har jag äntligen fått igång datorn igen :) men då börjar de nya problemen :( För när jag ställt in vilket bildskärmskort jag vill använda och dator skall startas om hänger sid datorn, så jag kan bara löra med 16 färger..... SNÄLLA HJÄLP MIG

------------------

Förr gjorde socialdemokraterna upp med militären om vänstern. Nu gör de istället upp med vänstern om militären

Bo Lundgren 2001

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Som jag sagt många många gånger tidigare, har du ingen återställnings skviva till datorn blir det ett mindre helvete om du inte vet exact vilken model eller utrustning som finns i dator...

som tur är har både dell, hp och compaq bra sidor om du vet vilken modell det är på din dator...

------------------
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

Det är en ASUS dator....

------------------

Bo Lundgren 2001

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)