installera lämplig busmaster drivis..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
23 svar · 324 visningar · startad av UrMe · sida 2 av 2
Windows 2000 bootar om lite då och då. När jag t.ex kopierar nåt från en HD till en annan så brukar den boota om! Och om jag installerar nåt större program eller spel så bootar den om! Kan ju låta som att det är HD:n som är knasig.. men jag har även Win98 installerat på burken och där funkar det fint att kopiera mellan hårddiskar och installera program/spel. Ska även påpeka att den inte alltid boo
Läs frågan i sin helhet →installera lämplig busmaster drivis..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Busmaster drivis.. menar du typ
VIA "4-in-1" 4.33 ..
den har jag installerat.. eller är det nåt annat?
------------------
You play by the rules, you die by the rules
Problemet verkar vara löst!
Jag kryssade bara i DMA på hårddiskarna i windows! så nu går det tokbra att kopiera .. snabbat och utan att datorn går slött.
Men tror ni att det var problemet i Win2000 också? att inte DMA var i kryssat i windows men i biosen stod det på AUTO ?
------------------
You play by the rules, you die by the rules
Windows 2000, har som standard "DMA if Available" dvs. använder DMA om hårddisken kan, cd-rom enheter har det INTE som standard.
------------------
...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html