webForumDet fria alternativet

Ie 6.0

15 svar · 238 visningar · startad av Rödalacket

RödalacketMedlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Skall man uppgradera till IE 6.0 eller skall man vänta, är det någon större skillnad på 5.5 och 6.0?

------------------
http://www.liquid.se/pong.html

Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Jag uppgraderade direkt :)

Ny IE ikon fick mig att falla.
Bättre cookiehantering också.
Dessutom har man fått en massa gulliga alternativ på bilder... håller man musen över kan man tex maila bilden direkt till nån.

Jag har inte märkt någon försämring... än.

------------------
mvh /
Get In Shape

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Sett från utvecklarsidan så borde du uppgradera direkt - till Mozilla. Det skulle underlätta livet för de flesta av oss, misstänker jag.

------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!

ZigmaMedlem sedan aug. 200150 inlägg

Försök att inse att Netscapes tid är över, kom inte med larviga kommentarer när det var IE 6 han frågade om.

Vad jag har själv sett och hört om Mozilla/Netscape 6 så är det rena bugghögen.

Dessutom är den enormt mycket segare än IE i start och när den renderar sidor.

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Sett från utvecklarsidan så borde du uppgradera direkt - till Mozilla.

Nja, håller inte med alls. En utvecklare skall ha flera olika läsare inne, och då skall han/hon ha den version som de flesta använder, sedan skall han/hon kolla sidorna i den vanligaste läsarna.

Att installera Mozilla är inte någon uppgradering, en läsare för att se så att sidorna funkar i den (och för att surfa med, om man nu vill det) möjligtvis.

Jag uppgraderar inte till IE6 då jag märker ett större stöd i CSS och javascript än tidigare versioner, alltså tappar man dessa.

------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");

webeye.nu

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Är det något jag missat eller?

IE6 finns väl bara än så länge i engelsk version?

------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO

[Redigerat av Reefer den 30 aug 2001]

ToonsterMedlem sedan feb. 20001 590 inlägg

Jag har kört IE6 beta i snart 3 månader på datorn på jobbet, och hitills är jag jättenöjd. Visst, PNG stödet funkar inte helt, men annars är det OK. Den startar snabbt, lika snabbt som utforskaren dvs. direkt. Sedan är det några tilläggsfunktioner jämfört med IE5.5 men dom kan man stänga av om man inte gillar dom.

Förr eller senare måste man ju ändå uppgradera. Version 6 har funnits ovanligt länge som beta (rätta mig om jag har fel, tror inte 4 och 5 fanns så länge i betaversion) så den borde vara ganska stabil i releaseversion.

Vide ?

Jag uppgraderar inte till IE6 då jag märker ett större stöd i CSS och javascript än tidigare versioner, alltså tappar man dessa.

Chainsaw?
Hoppas även du installerar 6:an så att du skapar sidor så att de kan synas i alla webbläsare, om nu Mozilla har bättre stöd...

/T

------------------
Jensen Ambassadör, mitt bästa köp! www.jensen.no

[Redigerat av Toonster den 30 aug 2001]

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Chainsaw och Zigma, Nätskräp vs. Exploder är ett annat forum... ;)

med vänliga

Rikard
forumledare, webForum

hypatiaMedlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Jag uppgraderade till IE 6 för ett tag sedan tills jag märkte att det inte gick att logga in på min bank längre då. Det är en mycket viktig funktion för mig så jag avinstallerade 6:an direkt.

Sådant kan vara bra att kolla upp i förväg.

------------------
It is vain to do with more what can be done with less. (Ockham's Razor)

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg

Toonster: Jodå, jag har den här på datorn (provkör XP, som ersättes med 2000 igen när min nya hårddisk [redigerat: stavfel] anländer). Fortfarande samma problem som med tidigare versioner, dock. Se själv (gammalt test): http://www.czw.f2s.com/test/

------------------
Den fruktade Motorgåsen - på korståg för att utrota popup-fönster, Flash-banners, nykterister utan humor som befinner sig på samma fest som mig, felaktiga ordspråk, öl som inte smakar gott och andra styggelser!

[Redigerat av Chainsaw den 31 aug 2001]

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

hypatia: du är tyvätt inte den ända, jag måste ha dualboot XP,IE6/Win98,IE5.01 x( bara för att bank f*n *grrr*

------------------

...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server...
Reefer http://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html

RödalacketMedlem sedan feb. 20002 612 inlägg

Ja då är det väl bara att uppg till 6.0.

------------------
http://www.liquid.se/pong.html

Fv02Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

weeeiii...nu har ie 6 kommit i tysk version åxå...hoppas de skyndar sig på liite när det gäller skandinavien i alla fall...

------------------
weeee!

ZigmaMedlem sedan aug. 200150 inlägg

hypatia och stoffe-2k:

Men skaffa en annan bank då som bryr sig om sina kunder, både Nordbanken och Postgirot funkar bra och har gjort det ända sedan första betan av IE6 dessutom funkar Svenska spels online spel sida utmärkt.

VideMedlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Vide ?

Ja?

Jag har redan haft problem med att vissa funktioner bara fungerar i IE6, och inte i IE5.5 eller IE5. Altså tycker jag att det är vansinnigt att uppgradera (om man nu inte har en dator brevid med IE5 och NS4.7 på).

[R.] Detta gäller alltså bara utvecklare av webdesign och absolut inga andra... vilket jag klargjorde i mitt förra inlägg

Jag kör IE6 på jobbet (våran tekniker tyckte att vi skulle ha det), men här håller vi inte på så mycket med javascript, vilket verkar vara där det har utökat stödet en bit.

------------------
Vide rox = new Vide();
rox.learn("C#");

webeye.nu

[Redigerat av Vide den 31 aug 2001]

PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg

Tja visuellt var det ingen skillnad iaf och han laddar lika trögt som vanligt ;)

r
Det var ena fula ikoner... så liten skillnad blev det.
------------------
Ancilla, face mea laganum!

[Redigerat av PeW den 31 aug 2001]

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)