Jag nedgraderade nyligen från Windows 2000 till Windows ME och har nu problemet att Windows inte känner igen min CD-ROM. Jag har en 40X Acer CD-ROM, och en Philips CD-RW och i utforskaren syns endast CD-RW:n.
Under fliken "device manager" i "System Properties" finns endast CD-RW:n som även tagit över CD-ROM:ens bokstavsbeteckning (E).
Under fliken "performance" i "System Properties" finns numera en vit ruta där följande står att läsa:
- - -
Compatibility-mode paging reduces overall system performance.
Drive C is using MS-DOS compatibility mode file system.
Drive D is using MS-DOS compatibility mode file system.
Drive E is using MS-DOS compatibility mode file system.
- - -
Kan det ha någonting med detta att göra? C, D och E är visserligen hårddiskar, men jag har för mig att "MS-DOS compatibility mode" även kan påverka annan hårdvara.
Som om inte detta vore nog finns ett utropstecken framför "Primary IDE contoller (dual fifo)" i "Device Manager", men jag antar att detta fel har samma orsak.
Som ni hör är jag novis vad gäller hårdvara och operativsystem, så jag hoppas att någon kan hjälpa mig att rätta till detta.
MS-DOS compatibility mode
beror inte det på att den laddar drivrutinerna i config.sys eller nåt sånt? trodde inte config.sys fanns på ME...
men sen är ME den värsta skiten jag sett åsså..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
...Ganska kul(?) att kolla på olika forum där killar i 16-17 års åldern (kvalificerad gissning) sitter och gnäller på att det är någonting fel på deras Windows 2000 Advanced Server... Reeferhttp://program.webforum.nu/wf/Forum11/HTML/000838.html
btw.. 440BX e d bästa chipsettet intel tillverkat..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
vilka funktioner saknar 98:an?
och vilka spel fungerar inte med Win2k?
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Skarre:
fungerar inte hårdvaran med win me så får du leta alternativ.. men jag tycker det låter som nån bios inställning eller nåt..
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg