SannahMedlem sedan dec. 20002 147 inlägg damn.
ska foroka att gora mig fortod utan massor prickar over bokstaverna.
installerade just om win2k, men glommde att valja <svenska> som <general language>... s[ nu maste jag handskas med ett tangentbord som har de engelska installningarna. hittar ju ingenting, sa klart.
kan man andra till svenskt tangetntbordsegenskaper nu.
iik.
hoppas ni fortstor mig... hihi.
------------------
Sännäh. Yeah.
Jag har klätt mej fin. jag har klätt mej fin ikväll.
Ikväll ska jag dansa. Jag ska dansa, dansa med mej själv.
SannahMedlem sedan dec. 20002 147 inlägg återgärdat :)
------------------
Sännäh. Yeah.
Jag har klätt mej fin. jag har klätt mej fin ikväll.
Ikväll ska jag dansa. Jag ska dansa, dansa med mej själv.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Nu kommer jag inte ihåg om Win2k har samma "problem" som NT4, men om så är fallet behöver du ändra en registernyckel också.
HKEY_USERS\.DEFAULT\Keyboard Layout\Preload
REG_SZ=1-nyckeln ska ändras från 0x00000409 till 0x0000041d
Om Win2k fungerar som NT4 - vilket jag egentligen inte tror att det gör på den här punkten - är att du har engelskt tangentbord fram till dess att du loggar in. Därefter blir det svenskt.
[Redigerat av Rikard den 26 jun 2001]
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg Gör inte samma fel som jag gjorde när jag installerade en NT4 fileserver. Jag ändrade i registret enligt ovan och bootade om maskinen med enbart bluescreen som resultat. Man måste naturligtvis installera svenskt språkstöd i NT först INNAN man ändrar i registret och bootar om. (jag installerade engelsk version av NT4)
------------------
Den som väntar på ***** kuvert väntar aldrig för länge....
JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg Mycket enklare att gå in via Tangentbordsinställningarna i kontrollpanelen ;)
------------------
Maximalt skydd för privatlivet - minimalt skydd åt offentligheten
hpMedlem sedan maj 2001787 inlägg
Mycket enklare att gå in via Tangentbordsinställningarna i kontrollpanelen
Om du enbart ställer in i kontrollpanelen utan att ändra i registret blir det engelsk layout på tangentbordet innan inloggningen och svensk layout när windows startat. Lite krångligt att logga in med andra ord, speciellt lösenordet där tecknen bara blir stjärnor. Det här gäller nog bara icke svenska versioner av NT.
------------------
Den som väntar på ***** kuvert väntar aldrig för länge....