webForumDet fria alternativet

CD-spelare...

3 svar · 198 visningar · startad av Razofish

RazofishMedlem sedan sep. 2000605 inlägg

Hej!

Nu är det så att både cd-enheterna lagt av i Windows 2000.

Bakgrund
Jag installerade Easy CD-Creator 5 och efter detta så vägrade min maskin att stänga av sig automatiskt, det kommer så långt att den skulle ”slå av strömmen” men sen hände inget mer.

Så jag avinstallerade skiten och nu fungerar inte mina cd-enheter.

Enhetshanteraren säger följande:
Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att ladda de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31)

Klicka på Felsökare om du vill start felsökaren för den här enheten.

Vad har hänt? Jag har manuellt plockat bort drivrutinerna från SYSTEMROOT/System32/Drivers och SYSTEMROOT/System32 utan resultat.

------------------
- Razofish a.k.a. Per

ReeferMedlem sedan dec. 20002 114 inlägg

SYMPTOMS
After you remove Adaptec Easy CD Creator versions 5.01 and earlier or DirectCD version 3.01 or 3.01c from your computer, your computer may experience the following behavior:

You are unable to access your CD-ROMs in My Computer.

In Device Manager, the following error message occurs with all CD-ROM devices connected to your system:
The device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device (Code 31).

The Device Manager displays the following error code message:
A driver for this device was not required, and has been disabled (Code 32 or Code 31).

Resolution;

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q270/0/08.asp?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=+%26quot%3Beasy cd%26quot%3B&rnk=8&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000

------------------

"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.

RazofishMedlem sedan sep. 2000605 inlägg

Man tackar :birpe

------------------
- Razofish a.k.a. Per

PaceMedlem sedan juni 20015 947 inlägg

Tänka sig, jag gjorde en gissning och sökte på "cd-spelare" och lyckades hitta denna tråden på första försöket. Jag har nämligen råkat ut för samma problem. Viva la sökfunktionen! :e

Länken ovan gav 404, här är den nuvarande:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;270008

Genererad på 367 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb