Ifall jag har en dator med en komplett installation av 95 / W2K på olika partioner, är det då några problem att flytta denna hdd till en annan dator och bara köra?
Eller kommer det att bli knas?
------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Det finns alltid risk för knas. ;)
Det värsta som kan hända är att du inte får igång den på den nya datorn p.g.a. att du har annan hårdvara.
Datamässigt lär dock inget hända. :)
Jag har läst någonstans att man skall ta bort alla enheter i enhetshanteraren innan man flyttar disken. På det viset hittas hårdvaran i den, för disken, nya mijön.
------------------
// Niklas
Nicrosoft, inte full,,, beutifull.
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg Argh, jag missförstod dig. Hmmm... det låter rimligt, det Nicrosoft nämner samtidigt som det kan innebära att du inte får igång den på den gamla efteråt. :l Knivigt.
Men skall jag då bara ta bort alla enheter i listan?
Problem nr2 är att den andra datorn är en Compaq, har hört att de alltid krånglar :(
------------------
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg det stämmer som nicrosoft säger du ska boota upp i safemode i både win2k och win98 och ta bort alla enheter i listan, sedan är det bara att stänga av datorn och flytta disken till den nya datorn och låta resp. os hitta allt igen, var dock beredd med win98 cd:n, i win2k:s fall ska det inte behövas någon cd, men kan ju vara bra att vara beredd även där ;)
[r]vet inget specifikt om compaq men det ska väl gå bra så länge det inte är fråga om någon väldigt exotisk hårdvara som tex Win2k inte har stöd för :)
------------------
Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!
[Redigerat av Reefer den 20 feb 2001]
Skall nog inte vara något problem. Compaqen innehåller inte så mycket.
- Matrox G400 Dualhead
- Iomega int. Zipdrive
- IBM Hdd
- Vanlig CD-ROM
- 3M Nätverkskort
Plus moderkort osv.
------------------
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Nej det är lugnt...
Jag har en int. zipdrive... Den hittas av W2K, men tack för varningen :)
------------------