webForumDet fria alternativet

Ett litet tips...

5 svar · 195 visningar · startad av Reefer

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

...för att krascha Windows 2000, gör så här; högerklicka på startknappen och välj "utforska delade start-menyn" skapa en folder där med namnet Kontrollpanelen. (punkten efter namnet ska vara med) efter punkten skriver ni;
{21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D}
(alla tecken ska vara med)
tryck sedan på <enter> och se explorer.exe dyka med ett "förbjuden åtgärd"...imponerande ...*NOT* :(

OBS! fungerar bara på Windows 2000 utan Service Pack 1.

Behöver jag nämna att samma funktion har fungerat alldeles utmärkt i Windows 9X sedan den släpptes -95 utan att explorer.exe kraschar? ;)

Nu kanske ni säger att; ja men vaddå? det är ju bara att trycka in SP1! mja säger jag, jag tycker nog att skalet i ett OS ska fungera utan att dyka för en sån löjlig sak, och att man inte ska behöva plåstra OS:et för den sakens skull :e

Just my humble opinion... ;)

PS. kan avslöja att det har med ett call till en funktion som heter MultiByteToWideChar att göra, fortsättning följer...DS

*/ska vi slå vad om att "någon" kommer att gnälla över det här inlägget... ;)

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

[Redigerat av Reefer den 19 feb 2001]

RossifumiMedlem sedan okt. 20001 558 inlägg

Jag skall inte klaga...

Jag tycker att det är bra att du har något att göra ;)

------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho

Jag tycker att det är bra att du har något att göra

Tro mig Rossan jag har bättre saker att göra än att titta på när Win2k dyker, det här var en funktion som jag tipsade en kompis om, och det här är var som hände. :l

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

RossifumiMedlem sedan okt. 20001 558 inlägg

Jag skämtade bara :(

Men ifall vi vänder på frågan... Har MS även rekommenderat detta som ett bra tips till W2K. För de har ju faktiskt den funktionen inbyggd ifall du går till "Start >> Inställningar >> Aktivitetsfältet & Startmenyn >> Avancerat - Expandera Kontrollpanelen"

Eller?

------------------
"I have to return some video tapes" - Patrick Bateman, American Psycho

Jag med :e

Och ja, funktionen finns inbyggd, fast för mig är den på fel ställe, mycket mer praktiskt att ha den "rakt upp" på startmenyn sas. ;)

------------------

@ndersMedlem sedan juni 200032 969 inlägg

vad ska man ha det lilla tipset till, månne?

------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
if i'm not back in five minutes, just wait longer.</A>

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)