webForumDet fria alternativet

Win98 SE behörighet

7 svar · 256 visningar · startad av Hallgren

HallgrenMedlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Yo!

Använder just nu win8 SE och man får ju upp en vanlig inlogg ruta när manstarta upp. Trycker jag på ESC så kommer man in och har tillgång till alla de prog. som är installerade. Går det göra så att om man inte skriver in mitt lösen så har man inte tillgång till de? Alltså om man bara trycker på ESC.

------------------
Forumledare, webForum

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Nope, inte på något bra sätt med Win98. Har du ett nätverk hemma med en domänserver går det att göra en hyfsad lösning men utan så krävs nog tredjepartsprodukter. :l

Arrgghh! Men varför har man då inlogg funktionen och hur blir jag av med den.

Känns rätt onödigt att man måste logga in när det inte behövs. :l

------------------
Forumledare, webForum

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Man kan väl använda poledit (bör ligga på skivan) för att begränsa vad "default-användaren" kan göra? I.a.f. kunde man det i Win95 (ner till att det bara går att avsluta Windows).

Inte speciellt svårt att ta sig förbi dock, om man vet vad man gör.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg

Det finns ett register hack till detta, kommer dock inte ihåg vilken nyckel.

Jag återkommer :)

------------------
- Razofish a.k.a. Per

[Redigerat av Razofish den 10 feb 2001]

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Inloggningsfunktionen kan förbigås genom att låta lösenordet vara [blankt].

Arrgghh...nu är det ju försent då allt är installerat och måste därför in i någon inställning, men hittar inte. :(

------------------
Forumledare, webForum

[Redigerat av Hallgren den 11 feb 2001]

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Network\Logon] "MustBeValidated"=dword:00000001

om värdet inte finns där måste du skapa den OBS! av anledningar som bara MS känner till (och vägrar att förklara varför) så fungerar det här inte på alla Win9X (tex min) dvs man kan i dom fallen fortfarande passera inloggningen genom att trycka på [ESC] :l

[r] hmm jag ser att du ändrat frågan under gång, det här är iaf vad jag svarade på;

Går det göra så att om man inte skriver in mitt lösen så har man inte tillgång till de? Alltså om man bara trycker på ESC.

Sen om du vill ta bort den fullständigt så tar du ju bara bort <namn>.pwl- filen som ligger i windows katalogen startar om datorn, klickar på OK när loggskylten kommer upp, sen efter det så kommer han inte att fråga efter lösen igen.
(det förutsätter att du inte har flera användare på datorn utan bara dig själv dvs kör med vad MS kallar för "family logon") ;)

------------------

Om jag ock vandrar i dödsskuggans dal, så fruktar jag intet -ty jag är dalens största djävul!

[Redigerat av Reefer den 11 feb 2001]

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)