Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Jag har haft Win 2000 Server installerat på min dator. Nu har jag formaterat hårdisken och installerat Win 2000 Proffesional men under uppstarten så får jag ändå upp 2000 Server som ett startalternativ. :q
Det vill jag ha bort!
2000 verkar ju inte ha någon boot.ini fil som man kan mickla med heller...
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
[Redigerat av Web-Tor den 26 jan 2001]
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg 2000 har en boot.ini.
Kollat så att inte Utforskaren gömmar systemfilerna för dig??
Jag vet inte om du har något annat operativsystem att välja på. Men om du inte behöver "startlistan" så kan du högerklicka på "Den här datorn" > "Egenskaper" > "Avancerat" > "Start och återställning..." och sen där kryssa bort "Visa listan över operativsystem...".
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg Visst OlleBoop! Det var det windows som skojade med mig. :e
Min Boot.ini ser ut så här:
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Server" /fastdetect
Vågar jag ta bort den nedersta raden?
/Tor
------------------
TorWeb
-------------------
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Jepp.
Om du dessutom placerar ntdetect.com, ntldr och boot.ini på en tom diskett så har du en räddningsplanka ifall något skulle gå fel.