webForumDet fria alternativet

Funkar inte att kalibrera ratten...

3 svar · 308 visningar · startad av fredda

freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg

Hej!
Fick en ratt och ett par pedaler i julklapp (Dexxa Steering Wheel) men de funkar inte riktigt bra:
Ratten är win98 kompatibel och kommer inte med några egna filer så när man gör inställningar för ratten använder man Win98:as egna program. Problemet är att den enligt windows gasar hela tiden, alltså trycker ner en pedal fast man inte gör detta. I rutan "Egenskaper för Spelenhet får man uppp en liten ruta där axlarna visas och det lilla hårkorset är längst upp istället för i mitten. Det här borde ju kunna lösas genom att kalibrera enheten men hur jag än kalibrera den så händer ingen minsta skillnad. Kan ju också nämna att i kallibrerings fönstret är hårnålen i mitten hela tiden...

Har försökt att lösa problemet länge nu men snart lämnar jag tillbaks den om ni inte kan hjälpa mig. (på affären fick jag en ny enhet, hos tillverkarna hitter jag ingen information och likadant på andra webbplatser och disskussionsgrupper och i hjälpfiler, suck!)

------------------
Fredda | Ironoak

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Har du fler spelenheter installerade? Har du prövat att avinstallera / ta bort dessa först.
När du kopplar i enheten, är datorn avstängd?

freddaMedlem sedan jan. 2000415 inlägg

Några minuter efter att jag skickade det här inlägget lyckades jag äntligen lösa problemet, skönt!

Men tack ändå Rickard, du är alldeles för snabb :)

------------------
Fredda | Ironoak

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Får man vara nyfiken på lösningen?

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)