Hej hej, jag igen...
Jag har just installerat en scsi cd brännare av typen hp 9200. När jag försöker kopiera cd skivor "on the fly", alltså kopiera från en cd läsare till scsi brännaren säger datorn att den måste kopiera in käll cd:n till hårdisken och sen bränna ut därför att käll cd romen är för slö för att hinna med i cd brännarens 8x. Det förefaller dock konstigt därför att käll cdromen läser i 32x, alltså 4 ggr skrivarens skriv hastighet.
Vet någon varför?
Jag har själv min egen teori, det är att Det inte går att kopiera rakt av från en IDE-CDROM läsare till EN SCSI-CD Brännare. Kan detta stämma? Går det isåfall att något sätt att ficksa detta problem?
Tack på förhand igen
/Wahlenberg
IDE läsare-> SCSI brännare?
2 svar · 228 visningar · startad av Wahlenberg
Nä, det borde gå..
Det som troligen är felet är nog att cd:n är dålig på att söka, och skivan kanske är lite repig.. och då kan det lätt gå för långsamt.. Men det går ju alltid att spara ner cd:n på disk m h a programmet, och sedan bränna från disk. Fungerar garanterat!
------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >
"Visst är det många som använder Windows, det är många som tittar på Bingolotto också."
- Martin Lindhe
Jo. Men det har gått mkt bra förut då jag använde en IDE brännare 4x.
Och när jag prövat att bränna av så har jag bara använt orepiga skivor. Jag tror inte att det är något problem med min cd-roms söktid.