webForumDet fria alternativet

Emailtrubbel

4 svar · 159 visningar · startad av casca

cascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Har lite problem med att skicka mail, både i Outlook och Pegasus. Grejen är den att jag först trodde det var fel på SMTP-servern, vilket mitt webhotell också sa, men efter att jag testade mitt gamla mailkonto från Telia 020-abonnemanget, så kom jag fram till att det inte heller funkade! :(

Det enda som funkar att skicka mail med är morsans nya konto som vi fick när vi fick "bredbandsuppkopplingen", så jag funderar på om det har nåt med brandväggen att göra... :l

Felmeddelandet:
550 5.7.1 <email@adress> .. Relaying denied

Nån som vet vad detta beror på?? :q

------------------
"Moral är bara en fråga för människor som inte redan befinner sig i helvetet" - Wally

<email@adress> är alltså adressen i det aktuella mailet... ;)

(Felmeddelandet är likadant asså ;))

------------------
"Moral är bara en fråga för människor som inte redan befinner sig i helvetet" - Wally

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Oftast är SMTP servrarna spärrade för användare som inte kopplar upp genom SMTP serverns ISP, pop3(hämta mail) brukar man dock komma åt genom att använda port 109 istället för 110...

------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg

..Ingen hindrar dig från att använda en och samma smtp-server för alla dina konton, men skriva in olika adresser för kontona.. :)

------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >

Motto: Stressa inte ihjäl dig!

Ok, tack, men jag mailade supporten och han sa samma sak.. ;)

Funkar fint nu... :)

------------------

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)