webForumDet fria alternativet

winME ljud

2 svar · 129 visningar · startad av reroller

rerollerMedlem sedan sep. 200065 inlägg

BLACKOUT, sa ja när ja uppgraderat till winME, just därför att mitt ljudkort sluta funka, innan när jag hade win98 så funka mitt ljudkort helt perfa, men inte nu, kan kanske bero på att det är ett gammalt ljudkort, soundblaster 16 heter det, ja hitta inge drivrutiner eftersom företaget hade inte utvecklat de än... Så ja blev real pissed off, och nu är det hit jag vänder mig, har någon nån möjlig lösning på detta problem så skulle ja bli extremt glad..

------------------
Bortom tid, bortom förvärv, väntar blott sorg och fördärv.

WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg

ME ställde till det så mycket för mig så jag var tvungen att köra in 98SE igen. Alla enheter fungerade visserligen även om jag aldrig kom på vilken den tyckte vara "Okänd enhet". Hade lagt in alla drivrutiner (efter mycket letande) och alla kort och tillbehör fungerade faktiskt.

Det som strulade var att alla spelen hängde sig, oftast en bit in i spelet. Spel som fungerat utmärkt i 98:an ville helt enkelt inte fungera. Kan bero på grafikdrivrutiner som inte är 100% ME fixade även om det sod att de nya var för 98/ME men jag orkade inte vänta på att de ska släppa nya som kanske inte heller fungerar...

------------------
winne.net

rerollerMedlem sedan sep. 200065 inlägg

hmmm, ok, men inte för att de hjälpte mig så myckt, det ja skulle villja veta är om det finns någon "STANDARD" nyckel i ex, regedit som säger åt var mappen är som ljudet skall hämta drivrutinerna? finns en sådan eller liknande så vill ja gärna veta...

tack på förhand

------------------
Bortom tid, bortom förvärv, väntar blott sorg och fördärv.

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)