webForumDet fria alternativet

Windows Me Up My Ass

10 svar · 246 visningar · startad av nanne

nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg

It just works stod det på förpackningen.

Tjena sa jag och slängde in skivan i spelaren...

Efter 5:e försöket fick jag in det. Det var CAB filer som var skadade (konstigt) , det var systemregister som var korrupt och dittan och dattan. ARGH!

Sen när man väl fått in det så visar det sig att min USB webcam fortfarande inte funkar där. Måste vara att jag har en K6-2. För den funkar perfekt på min bärbara med win98.

------------------
Computer, Machine, Panzermench!

nanne.net

[Redigerat av nanne den 17 nov 2000]

PenguinKillerMedlem sedan sep. 2000177 inlägg

Måste vara att jag har en K6-2

Jassådåda? varför det...?

Det var Windows 95 som hade probbs med K-6 II:or över 300 Mhz, så icke Windows 98/ME
btw kan jag tala om att ME har *mindre* hårdvarustöd än Windows 98...bra va? :e

CoolDudeMedlem sedan aug. 2000304 inlägg

:e

------------------
Windows 9x/Me=32 bit extensions and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Har du verifierat att du inte har problem med hårddisken?

nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Jag har kört scandisk och så flera gånger utan att den har hittat nåt fel. Å andra sidan så funkade den inte bra när jag köpte den. Datorbutiken skickade den då till nåt testlabb som inte kunde hitta nåt fel :/ Efter det så har den funkat bra.

Det har varit problem med USB stödet för K6-2 350 i win98 men det finns en patch för det som jag har laddat hem och installerat och fortfarande så funkar inte USB porten! När man startar datorn så börjar lampan på webkameran att blicka så det borde ju inte vara fel på portarna. Nåja.

Nåja... gjorde en format C: nu och installerade win98 igen. Win Me var inte så upphetsande. Dessutom fick jag förbjuden åtgärd hela tiden.

------------------
Computer, Machine, Panzermench!

nanne.net

[Redigerat av nanne den 20 nov 2000]

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Kopiera cd'n till hårddisken och kör installations programet där ifrån.

------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

GustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Så den allmänna uppfattningen är att man INTE ska installera ME, eller?

stoffe-2kMedlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Har du mycket tid över en kväll och inte har något annat att göra så varför inte...

------------------
MVH
/C
"För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"

WiNNeMedlem sedan maj 2000192 inlägg

ME suger bigtime!!! Fick bara strul med allt sedan jag lade in den, var till slut tvungen att återgå till 98SE. Har hört från andra håll att USB är för mycket för ME att hantera. Han har printer,ratt,jojje,scanner på USB och det funkade fint i 98an men i ME funkar ratten och man måste stänga av den för att scannern ska fungera. Till alla er som inte uppgraderat ännu, vänta tills nästa version (whistler?) kommer ut.

------------------
winne.net

JoakimEMedlem sedan feb. 20003 257 inlägg

ME rockar :)

Iaf den engelska verren, har haft det i c:a en månad, inte en enda blåruta som inte skapats utav att jag försökt klocka mer än vad som går :e

------------------
lazy by nature
You can run, and you can hide, and I wont even look for ya

RossifumiMedlem sedan okt. 20001 558 inlägg

ME funkar hur bra som helst ifall man bara kan något om datorer, ifall man håller på och mixtrar och har sig så pajar allt tillslut :)

/Sebastian

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)