webForumDet fria alternativet

Terminal Server

5 svar · 187 visningar · startad av edebro

edebroMedlem sedan aug. 2001261 inlägg

Jag ska installera Windows 2000 Server snart. Jag har förstått att Terminal Server är ungefär som Remote Desktop i XP. Nu undrar jag hur den fungerar.

Måste jag installera en klient på remotedatorn eller går det(som i RD) att komma åt fjärrstyrningen genom en webbläsare?

Sen undrar jag om det finns några inställningar för prestanda, t ex hur mycket effekter man vill visa osv

Några förklaringar eller URL:er skulle sitta fint ;)

------------------
DivX Community

terminal services hette det visst : o

------------------
DivX Community

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Inte för att jag vet vad det har med IIS att göra men ;) nåja, du kan iaf ansluta till en terminal service med Remoten i XP men om du skall styra servern med win2000 så måste du installera en klient som följer med när du installerar TS

------------------
Arbete är faschinerande. Jag skulle kunna studera det i timmar.

sirPeter: jag gav mig ut på en egen lite upptäcksfärd och märkte att man också kan ansluta sig genom webbläsaren, så den fungerar nog i stort sätt likadant som RD

Skulle gissa att enda skillnaden är att man i TS kan ansluta fler än 1 användare samtidigt.....för det måste man väl kunna..eller?

------------------
DivX Community

SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Ja man kan vara ansluten med mer än en användare samtidigt med TS men det spelar ingen roll om du använder ts-klient eller RD för att ansluta till den.

------------------
Arbete är faschinerande. Jag skulle kunna studera det i timmar.

sirPeter: låter jävligt bra......jag ser fram emot att få prova

------------------
DivX Community

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)