webForumDet fria alternativet

Kan ej spara filer.

6 svar · 1 017 visningar · startad av SilvioF

SilvioFMedlem sedan juni 2000547 inlägg

Vet inte riktigt om detta är korrekt forum, om inte å får en moderator hemskt gärna flytta tråden. :)

I alla fall...

Jag har, sedan några dagar tillbaka, upptäckt att jag inte kan spara filer från internet till min laptop. Jag har provat IE, Firefox och Chrome, ingen av webbläsarna låter mig spara filer från en hemsida/länk till datorns lagringsmedia. Jag har provat att högerklicka och öppna i nya fönster/flikar, välja "spara som..." o.s.v. men inget verkar fungera som det skall.

Inga program har installerats/avinstallerats så det kan inte bero på en om/nykonfiguration av datorn.

Systemåterställning fungerade inte heller, oavsett om jag kör en dag eller 2 månader bakåt.

Datorn "ser ut" så här:
Windows Vista Home (SWE), 2GB RAM, Intel Celeron 530 (1.73GHz), 512GB HDD (någon Samsung tror jag)

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Det finns väl en inställning om var sparade filer skall hamna. Har du haft något extern kopplat?
Kolla direkt under Allmänt i inställningar säger Lasp

Jodå, jag har kollar var sparade filer skall lagras, men de hamnar ine på angiven plats (eller någon annanstans).
Jag har t.o.m. inaktiverat av-programmet och brandväggen för "skoj" skull för att se om det var de som krånglade, men det hjälpte inte. :(

sawMedlem sedan mars 20011 880 inlägg

Vad är det för filer som du vill spara ifrån internet?

saw skrev:

Vad är det för filer som du vill spara ifrån internet?

Det har väl egentligen inte med saken att göra eftersom alla filtyper refuseras av datorn. men om du verkligen måste veta så är det doc, xlxs, pdf m.fl..

aronMedlem sedan mars 2004485 inlägg

Kan nån kommit åt inställningarna?

Kolla Kontrollpanelen -> Internetinställningar -> Säkerhetsfliken

Där ser du vilken nivå du har, om du klickar på anpassad nivå så finns det en inställning där som man kan stänga av/sätta på filhämtningar med. (Vet inte om dennna endast gäller IE)

http://www.tweaksforgeeks.com/q_and_a/2008/01/cannot-download-anything-from-the-internet-security-settings-too-high

hjälpte inte det heller

lösningen blev, sedan igår kväll, en ominstallation med Ubuntu istället för windows :p

tack för visat intresse :)

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)