webForumDet fria alternativet

Ta bort program - hur

5 svar · 1 118 visningar · startad av jesper67

jesper67Medlem sedan aug. 20092 inlägg

Jag har ett program (RelevantKnowledges) som jag inte kan få bort genom att gå via kontrollpanelen. och nu efter att ha kört Panda Cloud s har jag hela tiden en irriterande ruta som inte kan klickas bort som säger:
(i blått ("rubrikfält"):
BankID säkerhetsprogram: Personal.exe - Felaktig minnesavbildning

Och i det grå fältet under, till höger om det vita krysset i de runda cirkeln:
Panda cloud
Programmet eller DLL-filen c:\program\relevantkonwledge\rlls.dll är inte en giltig Windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten.

Jag har ingen installationsdiskett och vete tusan hur jag får bort det, om det är farligt och vad det handlar om. Det är Windows XP.

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Starta maskinen i felsäkert läge.
Gå in på c: med cmd under run och bläddra dig ner till biblioteket och ta bort det.

JojoxxMedlem sedan juni 20004 308 inlägg

Hittade http://ccollomb.free.fr/unlocker/ för ett tag sedan, funkar bra.

(För den som är intresserad så installerade jag det under en slask vmware-installation, rar'ade ihop installationen och den funkar bra att köra utan att installera. Känns ju fånigt att installera ett program för att få bort ett annat ;) )

jesper67Medlem sedan aug. 20092 inlägg

"... rar'ade ihop installationen ..."

-- Jag tackar för tipset, nu ska jag försöka förstå det också :-)

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Rar och Zip är kusiner. dvs man packar ihop ett bibliotek så att det inte blir körbart!

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

How to remove RelevantKnowledge trojan from your pc

Snabb Googling visar att det är en trojan. Om inget annat fungerar. http://www.ehow.com/how_4561146_remove-relevantknowledge-trojan-pc.html

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.16f3d68c
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)