Hej!
har haft Vista 64 men aldrig riktigt fått det att funka bra, så jag provade xp64 och det var inte heller stabilt. efter många nätter och läsning på diverse forum lyckades jag få ett stabilt system. lite mer ström på SB och NB löste biffen, även minnes-volten var ställd för låg i BIOS.. anyway
nu när jag skickar i Vista skivan så står det nåt i stil med Loading windows files.. och den går 100%, sen kommer den där progressbaren i grönt som snurrar en liten stund, sen blir det svart och en muspekare är allt som kommer fram.
Tror jag har provat allt, tagit ut alla hårddiskar, provat med var och en för sig. tagit ut alla minnen, kört med diverse kombinationer av dessa, 1 sticka, 4 stickor osv osv.. tagit ut grafikkort, ljudkort, tagit bort USB portar.. ja allt. clearat CMOS, ställt bios på safe default.. ja allt jag kan komma på..
men icke vill installationen dra igång.
Vad kan detta vara ? skickar jag i XP64 startar installationen direkt och den klarar alla möjliga stress-test typ OCCT och Memtest osv. så systemet är stabilt. fattar nada.
Nån som har något tips ?
burken:
EVGA 780i SLI FTW
Duo E8600 @ 3300
8gb Corsair dominator C5D
2 x EVGA 8800GT
850 Watts Zalman ZM850-HP