webForumDet fria alternativet

Fatal error Vista 32-bit

3 svar · 623 visningar · startad av MickeA.com

MickeA.comMedlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Go'kväll,

Imorse när jag startade upp jobbdatorn, en 1 månad gammal Dell XPS, med topprestanda och Vista 32-bit, så ville CHKDISK köra en koll.

Tänkte inte mer på det, utan lät den köra en gång. Då hittades ett fel på "Fil post #9" och sen visades:

Ersätter säkerhets-ID med standardsäkerhets-ID:t [i]XXX[/i]

XXX var från början 0 och sen började den räkna upp, i ca. 2 timmar, så den stannade på ca 275.000.

Datorn startade sedan om och nu händer inget alls, direkt efter POST så blinkar ett streck högst upp i vänster hörn på skärmen.

Jag ringde Microsofts tekniska support som sa att ett felmeddelande eller en aktivitet likt den ovan hade dom aldrig hört talas om. Då tog jag Google till hjälp istället och när jag söker på det på Svenska finns inga träffar, söker jag på Engelska:

Replacing security ID...

så får jag ett gäng träffar.

Men det finns ingen direkt lösning på det vad jag sett. Det skumma är att flera som har råkat ut för samma sak, har alltid fått samma fel som jag, "fel på fil post #9", som tydligen är något hemskt viktigt. Det verkar även vara så att om CHKDISK en gång har sagt att en fil är korrupt, så kan den aldrig åtgärda felet, vilket är konsigt.

Flera var inne på att detta är en ren Windows Bugg, men jag vet inte.

Är det någon annan som råkat ut för samma sak?

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

How to automatically repair Windows Vista using Startup Repair. ;)
http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial148.html
Görs på egen risk, tycker själv att alla sorters repair alternativ bör göras med stor försiktighet, samt att man skrivit ut allt innan man börjar pilla.

Den där repair funktionen hittade inga fel.
Däremot har jag kört Dell Diagnostics idag och den hittar ett fel på hårddisken.

Har gjort en fabriksåterställning idag och datorn funkar som den ska. Men eftersom det är fel på disken så ska jag försöka få den utbytt.

Tack

...

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
118 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)