OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Hej,
Är det någon som vet om det finns något färdigt program eller dylikt för att ändra från vanliga svenska tangentbordslayouten i Windows XP till den tangentbordslayout som används i Mac OS X.
T.ex vill jag ändra ctrl + v, ctrl + c till cmd + v, cmd + c. Ni förstår.
I största utsträckning är det mest ctrl och cmd som skiljer sig. Men det hade varit gött med ett helt färdigt paket.
Fler än jag som kör Parallels eller dylikt borde väl vilja ha detta? anybody?
silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag vill också ha den här funktionen. Trycker jämt äpple+c osv i XP men då blir det helfel. Byta ctrl-knappen i XP till flaggan kanske?
Väntar på fler svar.
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Ingen? Har suttit den senaste timmen och letat information, allt från att installera bootcamp drivrutiner till att ladda hem Microsoft Keyboard Layout Creator.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Vet inte om det är detta du vill ha, men det finns två bra program vad jag vet:
KeyTweak by Travis Krumsick
Microsoft Keyboard Layout Creator
Den första är bäst tycker jag, den andra ändrar på ett annat sätt som jag inte gillar. Varför tyckte du inte den var bra då?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Kan också gå att ladda ner en färdig layout som du bara kan växla mellan i fältet där nere. Jag t ex brukar ibland växla mellan qwerty/svorak
OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Jag har varken tid eller kunskap för att mappa om alla tangenter i Windows så de blir som OS X. Därför hade jag velat ha en färdig fil att bara köra in.
KeyTweak crashade direkt när jag försökte starta det.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg OkkidoMedlem sedan maj 20007 492 inlägg Har redan testat den, försöker köra msi-filen och efter det händer inget. Inga nya alternativ när jag försöker välja tangentbords-layout.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg jaha :) det var ju konstigt, du kan prova packa upp den och köra via MKLC. Jag kunde prova själv fast måste på träning nu...
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg förresten, tror man måste starta om datorn, men det kanske du gjorde