Hej alla, jag investerade i en ny HP-dator med en Intel Quad, Nvidia 8600 eller 8800 grafik och 3 Gb RAM. På den datorn istallerade jag
Flight Simulator 2004. I går skulle jag installera ett flygplan som heter Fokker 50 för att flyga den i simulatorn. Jag hade hjälp med installationen av en vän som har samma plan på sin dator. När jag då startat upp planet såg jag att de två viktigaste skärmarna (instrumenten) var svarta och vi höll på i timmar och försökte få till det utan att lyckas. Till slut tog jag exakt samma filer och la in det på min gamla XP-maskin och där fungerade allt perfekt. Var ska jag leta felet? På Vista där jag tror problemet ligger eller på grafiken?
Vista och FS2004
7 svar · 653 visningar · startad av Thord
installera senaste drivarna ..(JA beta)
kolla forumen på Ms o se om fler har samma problem eller liknande o lösningarna där
om inte ladda ner Crysys demot :P
Vista
så vitt jag vet så ska jag ha det sissta i drivrutinsväg. Har inga Liveupdate att hämta. Har varit på Nvidias hemsida hämtat drivrutiner som någon vecka senare även blev uppdaterade genom Vistas Liveupdate.
Vad är Crysys?
Du kan ju prova att starta spelet i kompatibilitetsläge igenom att högerklicka på filen och välja egenskaper, du kan även prova att installera directx igen.
Här kanske det finns något som kan hjälpa?
http://support.microsoft.com/kb/823628
Annars kan det ju vara så att spelet helt enkelt inte är kompatibelt med Vista, jag vet t.ex. att det gamla Lego Star Wars ifrån 2005 inte går att spela.
Va vet du inte vad Crysys är
tyngsta grafiken som fins typ .... ladda ner demot så får du se vad ditt grafikkort går för
mayday skrev:
Va vet du inte vad Crysys är
tyngsta grafiken som fins typ .... ladda ner demot så får du se vad ditt grafikkort går för
Tror nog att FSX slår Crysys...
Men bara för det så måste jag ladda ner demot och testa, FSX kan jag köra på högsta intsällningarna på Grafiken, Så ska bli kul att se ifall den även klarar Crysys ;)