webForumDet fria alternativet

pchnotify.exe

10 svar · 2 284 visningar · startad av Nalle Pöh

Nalle PöhMedlem sedan nov. 20067 inlägg

Varje gång jag lägger på datorn kommer det upp ett meddelande på desktopen:

"pchnotify.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience."

Vad betyder detta och vad skall jag göra?

mvh,
Nalle

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Tack så mycket! Nu borde det vara fixat.

Nästa fråga:
Min dator har blev helt plötsligt ganska långsam och har nu varit så den senaste tiden. Vad är felet och hur kan jag fixa det? Någon påstod att det skulle kunna vara något virus som gör den långsammare...kan detta stämma?

mvh,
Nalle

Ja kan vara virus / för många program som är startade (ram minnet räcker inte till) räcker inte / Spyware

MancinaMedlem sedan okt. 200668 inlägg

Titta till dina processer och se så att ingen konstig process tar upp 100 % av din CPU. Kan vara det om datorn går väldigt segt, behöver inte alltid vara virus.

Så det kan vara virus...hur kan jag kolla det?

Alternativ 2: "för många program som är startade (ram minnet räcker inte till) räcker inte". Jag tror inte det är detta, eftersom datorn också kan vara långsam med bara ett program.

Vad är Spyware?

tack för svaren,
Nalle

"Titta till dina processer och se så att ingen konstig process tar upp 100 % av din CPU. Kan vara det om datorn går väldigt segt, behöver inte alltid vara virus."

Hur gör jag det?

tack,
Nalle

sök lite på susning.nu http://susning.nu/Spyware

spyware kan öka dina process antal och ta kraft ifrån din dator... därför kan det gå långsammare. Kör en virus sökning och ladda ner ett antispyware program och se om det finns något.

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx - Defender från Microsoft tycker jag fungera kalas för spyware

http://pcforalla.idg.se/info/antivirus/ - Fri virus sökning med PC för alla

Vet dock inte hur bra dessa fungera för dig men prova.

Gomorn!

tack igen för svaret. Nu har jag kört både antispyware och virusscan och det har båda gångerna meddelats att min dator fungerar på rätt sätt. alltså kan det inte vara virus eller spyware.

Någon påstod att datorn också blir långsammare ju mera man lägger på hårdskivan. Stämmer det? jag har en 80 GB hårdskiva och har nu kvar 7,33 GB ledigt utrymme. Borde jag ha mera ledigt utrymme och skulle datorn då bli snabbare?

mvh,
nalle

Hårddisken kan spelar roll, men eftersom du har >7gb så känns det som att det inte riktigt är det... Du kan köra en De fragmentering av din hårddisk, kan hjälpa. Kontrollera med hur många processer din dator använder.

Hej,

Nu har jag kört "defragmentering" på hårddisken med programmet "Diskeeper 10 Professional Premier" och till svar får jag en varning och en rekommendation:

warning:
The peak memory usage since the last reboot was 95 percent of the total available memory, wich indicates it is likely the paging file will become fragmented.

recommendation:
Due to the high memory usage it is recommended that you run Frag Shield to expand your paging file.

Jag har enligt rekommendationen expanderat paging file men inte har datorn blivit något snabbare, inte. Kan jag göra något mer?

När det gäller processerna så är 44 stycken uppräknade. Är detta ok?

mvh,
Nalle

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)