webForumDet fria alternativet

XP har gett upp?!?

5 svar · 616 visningar · startad av mandel

mandelMedlem sedan apr. 2002111 inlägg

Nu har min trotjänare till dator kastat in handduken... eller rättare sakt mitt XP pro SP2 har gjort de...

Datorn startar som den ska... XP startar och loggan kommer upp... sedan så börjar strulet...
XP startar en blå sida med en gråaktig XP logga uppe i högra hörnet och så kommer texten Autochk program not found - skipping autocheck. sedan startar datorn om igen... och så börjar det om tills dess att jag stänger av den...
Jag har testat det mesta nu tror jag... felsäkert läge med olika alternativ, senast fungerande konfiguration som fungerade och även återställnings konsollen på XP skivan... inget verkar funka :(

Någon som har nån ide om hur man kan lösa detta utan att allt på datorn försvinner...

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

boota upp din dator med en winxp install skiva
gör en reparations installation så borde biffen va klar

har nu testat detta 4 gånger om och det funkar inte... datorn startar om på samma ställe hela tiden.... nån som har en annan ide...

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

hårdvarufel?

instalera i en annan katalog annars eller gör en nyinstallation utan o formatera

tog ut hårddisken och i me den i en annan dator och sparade över allt av nytta sedan så blev det formatering å nyinstallation istället... :P :birp

pelkMedlem sedan juli 2006132 inlägg

fel....

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)