Har ett underligt problem. Det verkar som jag inte kan köra uppdateringsprogram längre. Exempel:
Försöker uppdatera Forceware till mitt GeForce 7800 GTX. Provat lite olika versionsnummer, inklusive det senaste. Får "The contents of this file cannot
be unpacked. The executable you are attempting to run has been corrupted"
Försöker uppdatera winamp, får där "The installer you are trying to us is corrupted or incomplete"
Försöker uppdatera KOTOR2 till senaste patch, får invalid patch file.
Alla dessa uppdateringar "bör" vara stabila, i respektive forum hittar man ingen som har liknande problem. Det verkar som det är något mer grundläggande som är fel.
Jag har Windows XP SP2. AMD 64 X2 Dual Core 3800+. Alla ovanstående filer har jag försökt ladda ner flera gånger. Har även kollat efter virus (det var rent) samt kört ad-aware.
Brukar inte spara gamla patchar men lyckades hitta 2 gamla. En till Black&White2, funkade inte heller. En till civ4, den funkade. Mystiskt. Jag förstår ingenting...
Testade att ladda hem några filer på jobbet och ta hem dom med usb. Då funkade det...
Problemet bör alltså ligga i den del av windows som hantererar nedladdningar. Men då jag nu ändå kan ta hem uppdateringar så har jag iallafall en temporär lösning som funkar.