aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Jag sitter med en gammal dator med Windows -98 SE. Datorn har två partitioner. C: med Program är knökful. D: för filer har flera GB ledigt. Skulle det gå att installera Firefox på D: ?
(IE v 5.50 är inget kul... och om jag förstått saken rätt tar Firefox upp mindre minne - såväl RAM som hårddito - än vad nyare versioner av IE gör. Dessutom är den säkrare och jag gillar tabbarna.)
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg Jajamen, bara installera där plats finns.
aasahMedlem sedan mars 20034 471 inlägg Ah! Härligt! :e
Jag trodde att Program-mappen ev var mer än bara en mapp vilken som helst...
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg Det går bra att installera "var som helst", men vissa mappar är väl mindre lämpliga kanske. Om du vill kan du ju skapa en "Program på D"-mapp och lägga Firefoxen där.
Och det ÄR en bra webbläsare, kör den sedan ett bra tag. Senaste uppdateringen kom idag, förresten. 1.5.0.1
CalippoMedlem sedan aug. 2002536 inlägg Själv skulle jag föredra att ändra om lite i storlekarna på partitioner med tex Partition Magic så att C:\ fick lite mer Gig över. Windows själv behöver väl minst 1 GB ledigt diskutrymme för att fungera, om den nu kan fungera överhuvudtaget :P