webForumDet fria alternativet

Val av bildvisningsprogram?

3 svar · 500 visningar · startad av Drossy

DrossyMedlem sedan sep. 200435 inlägg

Jag har ett problem som säkert är väldigt simpelt. Tidigare då man klickade på en bild i Utforskaren visades den i något jag uppfattade som Windows standardprogram för bildvisning. Det gick snabbt och smidigt. Men nu får vi problem så fort vi installerar ett nytt program för bildhantering, trots att de är avsedda för helt andra användningsområden. Då vi installerade Paint Shop Pro 9 tog det programmet automatiskt över bildvisningen i Utforskaren, vilket är synnerligen opraktiskt eftersom det tar en evighet för programmet att öppnas! Här om dagen installerade vi Quick Time eftersom vi skaffat digitalkamera, och då tog <i>det</i> programmet över, med följden att då vi klickar på en bild kommer ett felmeddelande upp att en senare version av Quick Time. Jag vet att man kan högerklicka på bilden och välja i menyn hur bilden ska visas, men jag vill kunna ställa in detta själv, så att bilderna automatiskt öppnas med det program jag valt. Var gör jag den inställningen?

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Det kan du göra i samma meny. :)

Högerklicka på valfri bild -> Öppna med -> Välj program -> Markera Visningsprogram för bilder och fax (om du vill använda standardprogrammet, i annat fall kan du välja precis vilket program du vill) -> Bocka i Använd alltid detta program... -> OK

DrossyMedlem sedan sep. 200435 inlägg

Tusen tack för hjälpen!! Detta höll på att göra både mig och min man gråhåriga...

PersianBulldogMedlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Det var så lite så. :)

Acceptera gärna svaret - http://www.webforum.nu/faq.php?faq=vb_board_usage#faq_faq_acceptance

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)