ValdorfMedlem sedan jan. 200144 inlägg Hej.
Jag har köpt ett nytt grafikkort "Geforce 6600 GT" och det funkar i spel mm, men jag kan inte kolla på tv via mitt tvkort efter att jag har bytt grafikkort och jag kan inte kolla på någon film varken i Mediaplayern eller i VLC och dylikt?
Jag får ljud från tvkortet men jag får ingen bild, och samma gäller i Mediaplayern mm när jag öppnar någon film och datorn blir ultra-seg. När jag då kollar i Aktivitetsrutan så står det att videoprogrammet eller tv-programmet använder 99% av CPU:n. Så det är inte så konstigt att datorn blir seg.
Manualen som följde med grafikkortet står det ingenting om det och på Nvidias hemsida så finns det ingen "vettig" hjälp heller :-/
Nån som har nått förslag på vad det kan vara ?
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Skumt... jag har ett Gf 6600 GT och det funkar bra, kollade på två filmer nyss på TV'n. Vet inte vad det kan bero på, men vad har du för inställning för att få bilden på TV-utgången? (klona?)
ValdorfMedlem sedan jan. 200144 inlägg Jag kör inte via tv utgången utan jag använder min skärm som tv, jag har ställt in så att jag bara har en skärm under skärmegenskaperna.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg Installera om drivrutinerna samt DriectX
funkar inte de kan du testa och uppdatera codecs samt pröva VLC Player
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg Aha... just det... så var det, du kan ju alltid prova och installera om TV-kortet. Eller testa och ändra sättet den visar bilden på, om det är overlay eller direkt eller vad det nu heter...
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg Låter skumt. Testa även tillverkarens egna drivisar istället för nvidias, alternativt tvärtom. Jag har varit med om skumma problem som löst sig med att köra en annan version av drivrutinen, antingen nyare eller äldre.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg hmm
Altså har kortet du köpte Video-IN
kan va att ditt tv progg försöker hämta signal via grafikkortet istället för tvkortet
Kolla om du i kan ändra source i programmet