kothaMedlem sedan juli 200515 inlägg har ett radeon 9200 kort i min laptop... nu tänkte jag uppdatera den med de senaste drivrutinerna från ATI, (https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293)
men när jag laddat ner updaten och skall installera den får jag följande felmeddelande:
"INF error
Video driver not found"
när man klickat bort den rutan, kommer nästa ruta upp innan installationsprogrammet stängs ner.
"Setup was unable to complete the installation.
Try to setup your display adapter with a standard VGA
driver before running setup."
hur löser man detta? är väldigt ovetande när det gäller sånt här... vill komma igång och spela mitt nyinköpta civilization 4, så snälla hjälp mig!
Ibland(oftast) så måste du använda drivrutinerna som finns på laptops tillverkarens hemsida till grafikkort som sitter i laptops.
typ här:
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=293
kothaMedlem sedan juli 200515 inlägg jag tror faktiskt inte att det beror på tillverkare/laptop o.s.v.
sitter på en hp/compaq, och på deras sida finns inga up-to date drivrutiner och inte heller på ATI-sidan finns HP listat någonstans...
enligt felmeddelandet så säger den ju att jag ska prova med ngn standard-vga driver eller ngt åt det hållet? är inte riktigt med på vad som menas... någon annan som har en idé?
Vad har du för model på din laptop?
legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg VGA är default windows. Du ska kunna avinstallera nuvarande drivrutin genom att ta egenskaper på ditt grafikkort i till exempel enhetshanteraren. På fliken drivrutin har du sedan möjlighet att avinstallera drivrutinen. Detta borde ta dig tillbaka till VGA driver.
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg Altså
Vet ingen av dom större tillvärkarnas laptops som du kan köra in catalyst drivarna
står väll på ATI`s hemsida med att du ska använda tilvärkaren av datorn´s drivrutiner då det skiljer rätt mycke på korten
kothaMedlem sedan juli 200515 inlägg modellen heter HP/compaq NX7010. har provat att avinstallera drivrutinerna från enhetshanteraren, men får ändå samma felmeddelande som tidigare... fastän alla drivrutiner för kortet är borta.
och några up-to-date drivers från HP´s sida kan jag inte hitta någonstans?
vill så gärna komma igång med spelet, känns oerhört jobbigt att behöva lämna tillbaka det för en sån här skitsak som borde gå att lösa?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg kothaMedlem sedan juli 200515 inlägg hur installerar man bios:et till grafikkortet då? är inte jättehaj på sånt, och bios är ngt man inte skall leka med vad jag vet?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg Du ska inte leka med nått i en dator
men läser du bara instruktionerna så ska de inte vara nån fara