webForumDet fria alternativet

iexplore.exe

6 svar · 866 visningar · startad av exjan

exjanMedlem sedan nov. 2001183 inlägg

Vid första klick på iexplore.exe får jag timglas men inget fönster, vid ett andra klick blir allt OK, fönster öppnar sig. Väntar jag några min och sen ska in igen så upprepas detsamma. Aktivitetshanteraren visar på åtskilliga iexplore.exe mer än fönster jag har öppna.
Win XP pro SP2, full update
OK viruscheck
OK AdAware/spyware
Nån som känner igen...?

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Hömm? Letar du upp själva filen iexplore.exe och klickar på. klickar du inte på internet explorer på t ex skrivbordet eller start-menyn?
Du bör inte ha fler iexplore.exe än du har fönster. Vilket anti-spywareprogram använde du?

Tack för svar
Som alltid är man lite otydlig... Jag enkelklickar endera i aktivitetsfältet eller dubbelklickar på IE-ikonen på skrivbordet. Det jag menade var att programmet osm exekueras, iexplore.exe, visar sig flerfaldigt i aktivitetshanteraren.
Jag använder AdAware och Spybot som spiondödare och Symantec Norton som viruscatcher.

sealstudioMedlem sedan aug. 200563 inlägg

Är iexplore.exe IE?
Jag får ibland fram en ruta om att iexplorer.exe har gjort en förbjuden åtgjärd.

Vad beror det på?
Jag använder inte IE, bara FX.

tompeMedlem sedan juni 2004244 inlägg

sealstudio skrev:

Är iexplore.exe IE?
Jag får ibland fram en ruta om att iexplorer.exe har gjort en förbjuden åtgjärd.

Vad beror det på?
Jag använder inte IE, bara FX.

Är antagligen explorer.exe du skriver om, den kan krascha ibland..

sealstudioMedlem sedan aug. 200563 inlägg

tompe skrev:

Är antagligen explorer.exe du skriver om, den kan krascha ibland..

Okej, ska kolla upp nästa gång det händer. Minns nämnligen ganska bra att den hette liknande iexplore och inte explorer..

Med explorer.exe utforskar du din klient, med iexplorer.exe utforskar du Internet. Samma program men "olika förpackning".
Nån som vet lösning på vad jag frågade tidigare?

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.91fd2ad2
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)