webForumDet fria alternativet

\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

6 svar · 1 074 visningar · startad av SONICdust

SONICdustMedlem sedan nov. 2003196 inlägg

När jag startar Win Xp så får jag filen saknas eller är skadad:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Jag har kört med en KVM-switcher men har nu ändrat om lite då jag nu kör direkt från min nya skärm. En via DVi och den andra analogt, tänkte testa och bara köra tangentbord och mus via KVM-switchern, men funka inte på någon av maskinerna. Så jag koppla tangentbordet och musen direkt till lådan och då får jag detta fel vid uppstart i XP.

Har testat att reperare utan framgång, starta i felsökarläge m.m.

Några tips??? Behöver få igång maskinen snarast så jag kan forsätta jobba med den och jag kan inte gå miste om datan som ligger på disken...

Tack på förhand

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Registret är korrupt, sekundär installation för att extrahera data är en bra grej. Alternativt, läs tillbaka backupen för filerna i den katalogen.

Rikard skrev:

Registret är korrupt, sekundär installation för att extrahera data är en bra grej. Alternativt, läs tillbaka backupen för filerna i den katalogen.

Det låter jätte bra det du säger men, för svenska det lite, är väldigt trött idag efter suttit med datorn halva natten...

PeddaMedlem sedan juni 20006 032 inlägg

Jag fick så en gång, det gick inte ens att formatera hårddisken.
Hoppas för din skull att det går att reparera den.

Pedda skrev:

Jag fick så en gång, det gick inte ens att formatera hårddisken.
Hoppas för din skull att det går att reparera den.

Jag tror det borde gå att komma åt alla data om jag sätter in den i Linux burken, men det är lite mer jobb. Tycker det borde gå att ordna på något sätt direkt i Windows. Hoppas jag i alla fall

Hittade en länk, tror ni den kan hjälpa? http://support.microsoft.com/....

RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jepp.

dum fråga

Jag har nu kört igenom stegen från den länken jag posta tidigare.

Har nu en dum fråga... Jag har kört alla steg utom det sista

Avsnitt fyra
1. Klicka på Startoch sedan på Alla program.
2. Klicka på Tillbehöroch sedan på Systemverktyg.
3. Klicka på Systemåterställning och sedan på Återställ datorn till en tidigare tidpunkt.

Datorn fungerar nu när jag starta upp den ska jag ändå köra en återställning till tidigare tidpunkt? Är lite osäker och vill allt att datorn ska fungera så jag kan jobba på den nu...

Jag har en anna fråga också. Innan jag hitta den länken som jag har kört igenom stegen har jag testat lite frisk själv att reparera datorn... Det har medföljt att när jag startar datorn så får jag välja om jag vill starta "1" eller "Windows XP Pro...". Hur får jag bort den där "1:an" så den startar upp XP på direkten?
//Red
HIttade svaret i denna tråd, http://www.webforum.nu/showthread.php?p=1092798#post1092798

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b943c234
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)