webForumDet fria alternativet

Register Hack

12 svar · 607 visningar · startad av RanXeroX

RanXeroXMedlem sedan maj 2000833 inlägg

Hej på er.

Här kommer det en liten nöt att knäcka.

Jag har en dator med ett antal användarkonton på.
Det finns persnliga inställningar i registret för användaren, under HKEY_CURRENT_USER\

Nu vill jag skapa en ny nyckel som ska ligga som standard för alla användare, den ska ligga under HKEY_CURRENT_USER\ Men vill inte lägga in den manuellt för varje användare, vill inte heller lösa problemet med någon .vbs script.

Har läst lite om HKEY_USERS\.DEFAULT
Men det löste inte mitt problem.

Några förslag ?

RikardMedlem sedan dec. 19998 623 inlägg

Lägg till nyckeln i en lokal policy.

Hej

Har tänkt den tanken, tyvärr så är det på jobbet det ska implementeras, ska ändra sökvägen för en "ordlista" i word. Hade hoppats på någon register lösning, men börjar tvivla på om det finns något.

Håller på att packa om "ordlistan" i wise packages manager, där kanske det finns någon lösning på problemet.

legisMedlem sedan juli 20044 440 inlägg

Vad är det för typ av profiler? Mandatory, roaming, local? Är det terminal services?

Hej

Roaming profiles är det.
Men eftersom programmet installerat lokalt på maskinen, så vill jag att det bara ska påverka den lokalaprofilen, men om lösningen bara finns för roaming så funkar det med.

Borde inte det gå att hantera med nyckeln HKEY_Local_Machine då?

Verkar inte som om att Office 2003 tar informationen från lokal_machine.. har testat, men funkar ej.

Som jag nände, så ska jag lägga in en ordlista, men ska ej ligga i profilen som det gör default.

Men tycker det borde finnas något trick i Wise, men har inte jobbat så mycket med wise .. håller på att leta efter en lösning.. Men nu har det tagigt väldigt lång tid innan jag har kommit fram till någon lösning.. tyvärr..

Memen.. bara att kämpa vidare.

Nu vet jag inte vill sökväg det är du vill ändra, men visst torde följande nyckel innehålla en hel del Office 2003-specifik information:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\11.0\

Hej Rikard

Jo visst, det inner informaion, Men verkar inte fungera för mig.
Det är denna nyckel som ska ändras:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Shared Tools\Proofing Tools\Custom Dictionaries\

Här i ligger den en nyckel med sökvägen till ordlistfilen.

Tyvärr så hittar jag den inte under någon Office/2003 nyckel(mapp) , Shared Tools nyckeln skapas när man kör Office första gången.

Har ställt in att pakettet ska installeras för alla användare på maskinen, men den verkar inte lägga in någon register nyckel för current user, tyvärr.

Tror ni man kan lägga in NTUSER.DAT i All user profilmappen, tror ni då att användare tar vissa inställningar från ntuser filen ?

legisMedlem sedan juli 20044 440 inlägg

Gör ändringen i default user, sen tar du bort alla nuvarande användarprofiler så de får ny baserat på default users-profilen. Quick and dirty, om du inte vill trixa med script.

Hej Legis

Tyvärr så kommer det inte att fungera, har redan tänkt tanken. Vi har ca 1000 användar konton, som redan är skapade. Tyvärr så har de redan en profil, när de loggar in på datorn.

Men hör av mig om jag lyckas komma på något tricks. =)

Hej på er

Har hittat en lösning, fast det är en kombination av registerhack med WISE packages manager.

Lägger in denna nyckeln i registret (via wise)

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\[ProductCode]]
"StubPath"="msiexec /fup [ProductCode] /qb"
@="[ProductName]"

Då kommer datorn kolla om current nyckeln är skapad varje gång en anvåndare loggar in, om nyckeln inte är skapad, så skapas nyckeln.

Men man infogar nyckeln i .msi paketet via wise, fungerar bra iallafall.

SjodahlMedlem sedan maj 20033 137 inlägg

Räcker det inte att köra den en gång?

128 ms totalt · 3 externa anrop · cache AV · v20260731051352-full.56cc9887
0 ms — hämta statistik (cache)
0 ms — hämta forumlista (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)