Jag formaterade idag C: för att ominstallera Windows XP Professional på burken. Allt funkade fint fram tills jag gick ifrån datorn och skulle äta middag. När jag kom tillbaka och skulle logga in på min användare igen stod det att jag måste skriva in ett lösenord, vilket jag inte valt att ha. Är detta något virus eller någon Adaware som lagt sig på burken på denna minimala tid från att jag installerade om datorn? Kan tilläggas att det räcker med att jag startar om datorn igen så funkar det att logga in.
Nej, när man låter datorn stå på ett tag blir det svart skärm, och när man rör på musen kommer så vill den att man ska logga in på sin användare igen, ex.
Jag kan tyvärr inte kolla upp de exakta namnen, men om du går in på bildskärmsinställningarna och sedan klickar på fliken Skärmsläckare har du ett val som heter något i stil med "Kräv lösenord för att återvända". Bocka ur denna.
R. Jag tror jag fick till det korrekta namnet nu. :)
Nejdå, det är av säkerhetsskäl. Om du lämnar datorn obevakad körs skärmsläckaren igång efter bestämd tid. Obehöriga kan då, efter att skärmsläckaren körs igång, inte använda datorn eftersom lösenord krävs.
Nja, de behöver ändå lösenord för att komma åt ditt konto. Att den funktionen är aktiverad betyder inte att något är fel, du kanske bara råkat klicka någonstans. Bekymra dig inte över det.
Seså, bocka ur det och fortsätt surfa. ;)
Glöm inte att acceptera svaret
131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.55e59744