Finns det något bra freeware eller annat för att flytta installerade program från en disk till en annan. Jag ska byta c: och vill flytta över en del körbara installerade program till en annan disk så jag kan slänga ut C: och sätta in en större.
tacksam för hjälp
Flytta installerade program
5 svar · 510 visningar · startad av urban_hahne
Detta är helt beroende på applikationen. Många applikationer använder sig av länkar som sätts under installationen, samt fullständiga sökvägar i registret.
Det lär finnas något program för det ja. Men som legis säger... det sätts länkar i t ex registret kanske (obs, kanske!)... är det några avancerade program kan du ju räkna med att det finns lite länkar... men är det enkla program kanske det bara är att flytta dom. Kan du sånt där så kan du ju prova att flytta ett program i taget, testa programmet, och om det jävlas kan du ändra registervärdena.
Bästa är alltid att installera om programmet. Att flytta program är både tidskrävande och man får inte alltid med alla registernycklar som ska vara.
Och man upptäcker det inte förens långt efter man börjat använda programmen.
Så mitt råd är installera...
Ghost har jag för att det kallas för. Se länk http://www.google.se/search?hl=sv&q=ghost+kopiera+hårddisken&btnG=Sök&meta=
Fungerar utmärkt men tar lite tid.
Ang registernycklar om du har en hårddisk C är det inga problem med det.
En bekant hjälpte mig när min egen hårddisk höll på att krascha en gång
Ghost används för att ta en image av volymer.