Hej alla, efter att fått en massa trojaner, maskar och en massa annat smått och gott på datorn så skulle jag ville skjuta om hela hårddisken. Men hur tusan formaterar jag hårdisken. Det finns ju ingen startdiskett i XP eller har jag missat något. Från kommandotolekn så får jag bara upp att det går inte att formater för att XP är igång eller vad det nu det vara han sa. Hur göra?
Formatera i XP
2 svar · 310 visningar · startad av Thord
Starta datorn på XP installations CD, i setup programmet kan du formatera disken.
Formatera i XP
Glömde många detaljer ser jag. Det här är en dator som är införskaffat genom personalköp eller vad det heter. Det är en Compaq 8000. Till den fick vi då med en räddnings-CD. Den återskapar/återställer bara filerna. Att formatera finns inte som valalternativ. Det är det som gör det så svårt. Försökte ta bort Windowsmappen, men den är skyddad så den går inte att ta bort bara så där. En annan jobbarkompis hade samma problem, men där gick inte datorn att starta från C: och då fick man upp alternativet att formatera hårddsisken, men så länge det går att starta XP så är det tydligen bara återställning som gäller. Vi försökte krascha datorn med att delete configfilerna för de var inte skyddade, men XP startade ändå. Jag förmadoar att det räcker med att ta bert en fil, den rätta filen för att krascha datorn bara man tar bort skyddet. Det svåra var att jag satt på ett tåg med telefon och försökte hjälpa så jag kunde inte se vad han gjorde exakt.