eckbergMedlem sedan aug. 200286 inlägg Jag hade en del problem med att IE kraschade hela tiden, varför jag körde anti-virus och liknande grejer för att rensa ut skräp. Detta löste heller inte problemet, varför jag körde en återställning till en återställningspunkt som var tidigare idag, och då alltså innan jag började köra anti-virus-grejerna.
Problemet är att nu startar inte datorn längre. Efter omstarten som återställningen gör är det enda jag ser den vita musmarkören (som går att röra) mot svart bakgrund. Datorn jobbar inte. Innan har allt sätt vanligt ut och allt laddat som det skall (BIOS osv.. samt xp-pro-loggan)(Dock så måste jag välja "Starta Windows normalt", "i felsäkert läge" osv... men det sker ingen skillnad). Den stannar alltså precis innan inloggningsskärmen skall komma upp...
Datorn fungerar i övrigt (har testat med annan disk).
Är mycket desperat och mottager alla förslag med glädje!
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg Hmmm....det låter som samma problem jag hade för en tid sedan - fast jag fick bluescreen istället...
En dum fråga - har du provat med att boota om hårddisken som fabriksny och INTE till tidigare återställningspunkt?
Min blev så där för att all spyware - som jag använt program att ta bort - trots detta flyttat på registerfilerna så hd:n "hittade inte i sig själv".
Prova att gå in i felsäkert läge och starta med stöd av cd-rom om du har så får du se om det hjälper.
eckbergMedlem sedan aug. 200286 inlägg kommer inte in i felsäkert läge...
kaxigtMedlem sedan okt. 2004636 inlägg ok - har du testat att stoppa in din recovery och startat om datorn med den som hjälp då?
eckbergMedlem sedan aug. 200286 inlägg funkar inte heller... men har nu testat att köra den som slave tillsammans med en annan hdd som master. Då kommer jag åt den i alla fall...
Kan man installera Windows XP via min skiva på denna slave- disk när jag har en annan som master? Det skulle väl annars vara en lösning kanske...
HepzyMedlem sedan juli 2002433 inlägg Humtidum
Blev ni något klokare i denna frågan?
Har nämligen råkat ut för exakt samma sak här med en nyköpt (begagnad) dator.
Inte provat att sätta disken som slave än, men skall göra det så fort jag lugnat ner mig en aning.
Inte kul. Inte alls. Humtidum.
HepzyMedlem sedan juli 2002433 inlägg Never mind. Vi fixade det, vilket var tur då jag var på gränsen till att gå ut i sexstrejk tills det blev ordning på eländet igen.
Min käre pojke, som har en förkärlek till att pilla på allting i datorn som han inte vet det minsta om, hade kryssat för att han skulle använda en annan, icke existerande, skärm som den primära.