Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Försöker ominstallera mitt Norton 2004. Den säger att det finns en version på datorn som måste avinstalleras. Jag försöker avinstallera och den säger då att avinstallationen misslyckades.
Klickat på försök igen ett ex antal ggr och till slut försvinner norton ifrån listan i "Lägg till ta bort program". Men den säger fortfarande samma sak.
Hur ska jag göra för att få bort den gamla installationen?
Tack för hjälpen!
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Om jag inte minns fel så behöver man sätta i skivan och välja avinstallera från den meny som finns på den. Prova det till att börja med.
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Har provat det men det finns inget val att avinstallera.
När jag tidigare valde installera så sa den att en version finns på datorn redan och att jag ska avinstallera. Men det går ej.
Jag har nortonfiler jag ej får bort!
Det finns ett program på symantec/Nortons hemsida som hjälper till att ta bort "restfiler". Kommer inte ihåg vad det heter men jag hittade när jag sökte då jag hade problem med live update.
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Det heter nav2003 tror jag. Provade det och det fungerade ej..det kan bara ta bort norton 2003 och tidigare. Jag försöker få bort Norton 2004.
Var inne på nån sida hur man ska ta bort 2004 men sidan fungerade ej :-(....
Väldigt tacksam för hjälp!
Kalle MMedlem sedan mars 20041 936 inlägg Jag hittade lite info på symantecs hemsida om hur man ska ta bort norton manuellt....
men eftersom datorn halvstrulade och var seg så beslutade jag mig att formatera om hela burken. Ominstallation av xp och servicepack 2 och nu har jag en kanonmaskin :-)
En del jobb med backup mm men det var värt det.